Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500258 Relacions Laborals | OB | 3 | 1 |
Grup 51: Gustau Folch
Grup 01:
Idioma; Castellà
Es recomana haver cursar: Economia de l’Empresa, Contabilitat i Organització d'empresa.
Impartir i practicar els coneixements i les tècniques relatives a la direcció estratègica de l'empresa, amb la finalitat que el participant -dirigent i /o dirigit- s'involucri eficaçment en els processos de formulació, implantació de l'estratègia empresarial i la presa de decisions.
Tema 1. Estratègia d'empresa: Concepte de política o estratègia d'empresa .- Contingut de l'estratègia empresarial .- Objectius i nivells estratègics .- La unitat estratègica de negoci .-El procés estratègic .- Enfocaments del pensament estratègic.
Tema 2. Diagnòstic estratègic (I): Anàlisi externa: Concepte i nivells de l'entorn .- Anàlisi de l'entorn general .- Anàlisi de l'entorn sectorial i de la competència .- Els grups estratègics .- Segmentació de demanda.
Tema 3. Diagnòstic estratègic (II): Anàlisi interna: Anàlisi funcional i de perfil estratègic .- Cadena de valor .- Corba d'experiència .- Anàlisi dels recursos i capacitats .- El benchmarking.
Tema 4. Estratègies de negoci: Naturalesa i fonts de l'avantatge competitiu .- Anàlisi de l'avantatge competitiu en cost i en diferenciació .- El rellotge estratègic.
Tema 5: Estratègies de negoci en diferents contextos sectorials: Cicle de vida .-Estratègies per a sectors emergents, en maduresa i en declivi .- Estratègies d'innovació.
Tema 6. Estratègies corporatives: Direccions del desenvolupament estratègic .- Estratègies corporatives de: diversificació, integració vertical, internacionalització i cooperació .- Direcciói tècniques de gestió d'empreses diversificades.
Tema 7. La formulació de l'estratègia en la pràctica empresarial: Criteris d'avaluació i tècniques de selecció d'estratègies .- El pla estratègic.
“La docència de l’assignatura serà mixta: les classes magistrals seran virtuals i els seminaris/pràctiques d’aula seran presencials”.
“La metodologia docent i l’avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries”.
Per a assolir els objectius de l’assignatura, es combinarà la següent metodologia docent:
1. Classes magistrals amb suport TIC: En aquestes sessions els professors desenvoluparan els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar elseu aprenentatge es posaran exemples d’empreses i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Sessions de treball centrades en un cas: S’utilitzarà la metodologia del cas per conèixer millor els diferents conceptes teòrics treballats en les sessions magistrals.
3. Activitats diverses de suport: Amb l’objectiu d’apropar l’estudiant al món de l’empresa durant el curs es proposarà la lectura de articles de premsa i/o de revistes especialitzades on surtin notícies relacionades amb els conceptes que es treballant a l’assignatura.
4. Realització d’activitats pràctiques per part dels alumnes: Per cada un dels blocs temàtics es facilitarà un dossier d’activitats pràctiques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 15 | 0,6 | 6, 9, 12, 13 |
Classes teòriques | 35 | 1,4 | 6, 9, 12 |
Presentació de casos | 10 | 0,4 | 6, 9, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 6, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts | 45 | 1,8 | 6, 9, 12, 13 |
Recerca de informació, preparació i resolució de casos | 30 | 1,2 | 6, 9, 12, 13 |
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l’assistència a classe i la realització dels exercicis i activitats programades durant el curs per cada un dels temes. Al llarg delcurs es controlaran tots aquests aspectes i que resultaran en una nota que representarà el 25% de la nota final del curs.
2. Parcial. A meitat del curs es realitzarà un examen sobre els continguts de la primera part del curs. La nota de l’examen representarà el 25% de la nota final del curs.
3. Examen final (veure calendari exàmens de la facultat). S’avaluarà a l’alumne en base als continguts de la segona part del curs. La nota de l’examen representarà el 50% de la nota finaldel curs.
Per superar l’assignatura és necessari:
a) Treure en l'examen final una nota igual o superior a 4.
b) La mitjana ponderada de les tres notes sigui superior a 5.
Es considera un alumne com a no presentat qui no participi en cap de les activitats d’avaluació.
Al final del curs cada professor publicarà les qualificacions finals i el dia, hora i lloc de revisió de l’examen.
En cas d’una nota inferior a 4, l’estudiant haurà de tornar a fer l’assignatura en el següent curs.
Per a aquells estudiants que en l'avaluació del curs hagin obtingut una nota que sigui igual o superior a 3 i inferior a 5 hi haurà una re-avaluació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta re-avaluació. La nota de la re-avaluació tindrà dues possibles opcions: Apte o No-apte. Si l'estudiant obté una nota d'Apte es considera que ha superat l'assignatura amb una nota numèrica màxima igual a 5. Si l'alumne obté una qualificació de No-apte, no supera l'assignatura i la nota final serà igual a la nota obtinguda abans de la re-avaluació.
Un alumne només pot obtenir un "No avaluable" a l'assignatura sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 50% | 3 | 0,12 | 3, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Prova Parcial | 25% | 2 | 0,08 | 3, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 15 |
Seguiment del curs | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Obligatòria:
GRANT, R.M. (2013): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
Recomendada:
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2013): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2008): Dirección estratégicA. Madrid: Pearson Prentice Hall.