Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500258 Relacions Laborals | OT | 4 | 0 |
Els alumnes d'aquesta assignatura optativa hauran de conèixer prèviament continguts relacionats amb l'organització d'empreses que hauran vist anteriorment en el pla d'estudis.
L'assignatura preten oferir una visió avançada i actualitzada de les principals funcions i competències directives contemporáneas especialment en els següents àmbits:
Funció directiva, ética i RSC; direcció per objectius, gestió per competèncias i avaluació del rendiment; funció i iniciativa emprenedora; gestió de projectes i de la innovació.
1.1. Tasques de direcció.
1.2. L'eficàcia de la funció directiva: noves orientacions.
1.3. Competèncias i habilitats directives.
1.4. Ètica i RSC.
2.1. Direcció per objectius.
2.2. Gestió per competències.
2.3. Avaluació del rendiment.
2.4. Control estratègic i intern de l'empresa. Quadre de comandament integral.
3.1. Procés de creació d'una empresa.
3.2. Identificació i avaluació d'una oportunitat empresarial. Model de negoci.
3.3. Pla d'empresa.
4.1. Gestió de projectes i gestió per projectes.
4.2. Fases d'un projecte.
4.3. Planificació i organització d'un projecte.
4.4. La direcció i el control del projecte.
5.1. Gestió estratègica de la innovació i de la tecnologia.
5.2. Inteligència competitiva i vigilància tecnològica.
5.3. El procés d'innovació i la seva gestió.
5.4. Venture management: Els projectes innovadors en les empreses (intrapreneurship o corporate entrepreneurship)
El cronograma setmanal d'activitats del curs figurarà al campus virtual abans del començament de les sessions corresponents.
Per a assolir els objectius de l’assignatura, s'utilitzarà la següent metodologia docent:
1. Classes magistrals: En aquestes sessions el professor/s desenvoluparan els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar el seu aprenentatge i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Sessions de treball centrades en exercicis i/o discussió de casos pràctics: S’utilitzarà la metodologia del cas, principalment en grups de treball, per conèixer millor els diferents conceptes teòrics treballats en les sessions magistrals.
3. Activitats diverses de suport: Amb l’objectiu d’apropar l’estudiant al món de l’empresa durant el curs es proposarà la lectura de articles de premsa i/o de revistes especialitzades on surtin notícies relacionades amb els conceptes que es treballen a l’assignatura.
4. Tutories presencials: L’estudiant disposarà d’unes hores on els professors de l’assignatura podran ajudar-lo/la a resoldre els dubtes que se li presentin en l’estudi de la matèria i en la resolució de problemes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 22,5 | 0,9 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
Classes teòriques | 22,5 | 0,9 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 2,5 | 0,1 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació i estudi dels continguts teòrics i pràctics | 90 | 3,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l’assistència a classe i la realització dels casos pràctics i activitats programades durant el curs per cada un dels temes. Tots aquests aspectes resultaran en una nota que representarà el 15% de la nota final del curs.
2. Treball complementari. Al llarg del curs es realitzarà un treball sobre un tema que es plantejarà a inici de curs. La nota del treball representarà el 35% de la nota final del curs.
3. Examen final. S’avaluarà a l’alumne en base als continguts globals de l'assignatura i la nota de l'examen representarà el 50% de la nota final del curs. Per a aplicar els percentatge del 15%, 35% i 50% mencionats més amunt, serà necessari treure una nota igual o superior a 4 en aquesta prova final. Si no és el cas, l'estudiant suspendrà l'assignatura sense dret a la recuperació.
Per a aquells estudiants que en l'avaluació continuada del curs hagin obtingut una nota que sigui igual o superior a 4 i inferior a 5 hi haurà una recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat de la mateixa. La nota de la recuperació només tindrà dues possibles opcions: Apte o No-apte. Si l'estudiant obté una nota d'Apte es considera que ha superat l'assignatura amb una nota numèrica màxima igual a 5. Si l'alumne obté una qualificació de No-apte, no supera l'assignatura i la nota final serà igual a la nota obtinguda abans de la recuperació.
Un alumne només pot obtenir un "No Presentat" a l'assignatura sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No Presentat".
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 3 | 0,12 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
Seguiment del curs | 15% | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Treball complementari | 35% | 2 | 0,08 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
RECOMENADA
KERZNER H.D. et al. Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. John Wiley & Sons .10ª edición.
RIALP, A. (2003): Fundamentos teóricos de la Organización de Empresas: Un enfoque interdisciplinar. Madrid: Pirámide.
ROBBINS, S.P. (2004): Comportamiento organizacional: conceptos, controversias y aplicaciones. (10ª ed.). México. Prentice-Hall Hispanoamericana.
OBLIGATÒRIA
VECIANA, J. M.ª (1999): La función directiva. Bellaterra (Barcelona): Servicio de Publicaciones de la UAB.
VECIANA, J.Mª. (2005): La creación de empresas. Un enfoque gerencial, Colección Estudios Económicos. Servicio de Estudios de La Caixa.