Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500241 Arqueologia | OT | 3 | 0 |
2500241 Arqueologia | OT | 4 | 0 |
2500501 Història | OT | 4 | 0 |
2503702 Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits específics.
El principal objectiu de l'assignatura és el d'analitzar el fenomen de l'imperialisme al llarg del món antic, així com el paper de la guerra en la creació dels imperis antics.
La metodologia docent consistirà en la combinació de classes expositives, presentació de ressenyes i treballs, lectura de bibliografia especialitzada, pràctiques d'aula i resolució d'exercicis.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 10 |
Seminaris | 13 | 0,52 | 3, 7, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 3, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 46 | 1,84 | 1, 2, 7 |
Lectura de bibliografia | 17,5 | 0,7 | 1, 2 |
L’avaluació es basarà en tres activitats.
Activitat 1: consistirà en la cerca bibliogràfica de 20 articles científics sobre guerra i imperialisme al món antic (25%).
Activitat 2: Assaig a partir de la lectura crítica d'un article proposat a classe (25%).
Activitat 3: Examen (50%)
Per poder optar a fer mitjana amb els treballs caldrà que la nota mínima de l'examen sigui de 4.
En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En les activitats escrites es tenen en compte les faltes ortogràfiques, sintàctiques o lèxiques. La penalització pot ser d'entre 0,1-0,2 punts per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides poden descomptar.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Moodle, Teams, etc. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cerca bibliogràfica | 25% | 10 | 0,4 | 1, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 |
Examen | 50% | 2,5 | 0,1 | 2, 4, 5, 6, 10 |
Lectura | 25% | 11 | 0,44 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12 |
Abrahami, Phillipe / Battini, Laura (eds.), 2008: Les armées du Proche-Orient ancien (IIIe-Ier mil. Av. J.C.). Oxford.
Hanson, Victor Davis (ed.), 2012: El Arte de la Guerra en el Mundo Antiguo. De las guerras persas a la caída de Roma. Barcelona.
Kagan, Donald / Viggiano, Gregory (eds.), 2017: Hombres de Bronce. Hoplitas en la Antigua Grecia. Grecia.
Nadali, Davide / Vidal, Jordi, 2014: The Other Face of the Battle. The impact of war on civilians in the Ancient Near East. Münster.
Quesada, Fernando, 2014: Armas de Grecia y Roma. Madrid.
De Souza, Phillip. (ed.), 2009: La guerra en el mundo antiguo. Madrid. Vidal, J. (ed.), 2010: Studies on War in the Ancient Near East. Münster.
Vidal, Jordi (ed.) 2010: Studies on Warfare in the Ancient Near East. Münster.
Vidal, Jordi / Antela, Borja (eds.), 2011: La guerra en la Antigüedad desde el presente. Zaragoza.