Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316238 Paleobiologia i Registre Fòssil / Paleobiology and Fossil Record | OT | 0 | A |
No n'hi ha
Aquest mòdul proporciona una profunda visió de l'evolució i diversitat de les biotes continentals al llarg del temps geològic.
Es divideix en quatre temes diferents (Paleobotànica, Paleoherpetologia, Paleomastologia, i Paleoprimatologia i Evolució Humana) combinant les hipòtesis clàssiques amb els descobriments més recents i les teories actualitzades en la història evolutiva de plantes, dinosaures i primats.
Es pretén que els estudiants assoleixin una visió actualitzada de l'evolució dels ecosistemes continentals durant els moments més significatius dels últims 350 milions d'anys.
Paleobotànica. Origen i desenvolupament inicial de les plantes vasculars i la seva colonització del medi terrestre. Origen i desenvolupament de les plantes amb llavor. Les angiospermes en el Cretaci superior. Aplicació de les angiospermes en la reconstrucció paleoclimàtica del Cenozoic. Relacions i processos coevolutius establerts entre plantes i artròpodes. Aplicacions en georecursos (caracterització de carbons etc.).
Paleoherpetologia. Origen, evolució, sistemàtica i paleobiologia dels rèptils. Origen i diversificació durant el mesozoic (dinosaures, pterosaures i grans rèptils marins). Radiació evolutiva i origen dels principals grups de tetràpodes actuals (mamífers, arcosaures i aus).
Paleomastologia. Origen i radiació evolutiva dels mamífers després de la gran extinció dinosauriana. Diversitat de forma i grandària en els principals ordres de placentaris del Cenozoic. Adaptacions anatòmiques a desplaçaments i dietes, i la seva relació amb els canvis ambientals i climàtics durant el Terciari i el Quaternari.
Paleoprimatologia i Paleoantropologia. Origen i adaptacions dels primats. Història evolutiva de l'ordre Primats des dels seus començaments i grups afins fins a l'origen dels humans moderns. Característiques i evolució de grups: plesiadapiformes, "prosimis" de l'Eocè, estrepsirins i antropoideos. Origen, evolució i paleobiologia dels hominoïdeus i ús de l'ADN antic. Adaptacions específiques i aparició del gènere Homo
Lectura de documents i llibres científics
Presentacions
Classes pràctiques
Treball de camp
Aprenentatge basat en problemes
Treballs escrits
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 22, 23, 29 |
Presentacions | 80 | 3,2 | 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 16, 19, 23, 28 |
Tipus: Supervisades | |||
Aprenentatge basat en problemes | 60 | 2,4 | 1, 2, 4, 7, 11, 17, 18, 20, 21, 22, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Treball de camp | 15 | 0,6 | 4, 6, 9, 10, 14, 17, 19, 25, 28, 29 |
Treballs escrits | 89 | 3,56 | 7, 14, 17, 18, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de documents i llibres científics | 85 | 3,4 | 1, 11, 18, 22, 31 |
Assistència i participació a classe
Treballs escrits
Exercicis a classe
Exàmens
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació a classe | 10% | 0 | 0 | 5, 6, 11, 12, 13, 19, 21, 22, 23, 25, 31 |
Exercicis a classe | 30% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 17, 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Exàmens | 40% | 8 | 0,32 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Treballs escrits | 20% | 8 | 0,32 | 8, 11, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 26, 27, 28, 29, 31 |
Cada professor proporcionarà les referències bibliogràfiques més rellevants al final de la lliçó.