Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314099 Visió per Computador / Computer Vision | OB | 0 | 1 |
Grau en Enginyeria, Matemàtiques, Física o similar
Introducció a la disseminació de la recerca busca introduir els estudiants al procés de disseminació de resultats. Aquest procés serà dividit a dues àrees:
Finalment tractarem alguns assumptes importants pel que fa a assumptes ètics dins recerca i plagi.
El curs com a part del màster de Visió per Computador tracta els aspectes no basats en visió i transversals de disseminació de recerca. Aquest mòdul 7 és completament independent en termes de continguts (tot i que no en termes d'activitats) dels Mòduls 1-4 que són simultàniament oferts per les altres 3 universitats del consorci.
El curs es dividirà en cinc temes diferents, amb activitats específiques que es valoraran al final de cada mòdul. Essencialment el programa serà:
1. - Edició de textos científics: LaTeX
2. - Presentació de resultats de recerca
a. Informació i format
b. Presentacions orals
3. Redacció de treballs científics
a. Text científic
b. Estil
4. Publicació de resultats de la investigació
a. Revistes i conferències
b. El procés de publicació
c. La rellevància i l’impacte d’una publicació
5. Ètica en R + D
La metodologia d’ensenyament es basarà en l’avaluació continuada d’un conjunt d’activitats que es proporcionaran al campus virtual. Es tracta d’un curs basat en activitats on l’alumne fixa el seu propi ritme i decideix quan dedica el seu temps al mòdul. Només hi ha terminis específics per a la realització de les activitats. Essencialment, l'alumne el proporcionarà:
L'estudiant ha de visualitzar les videoconferències i recursos, i ha de fer qualsevol dubte als fòrums del curs. És molt recomanable la participació activa al fòrum, fer preguntes, respondre preguntes d’altres estudiants i publicar opinions als debats oberts al curs.
L’estudiant tindrà tutors acadèmics que respondran les vostres preguntes als taulers del fòrum i el guiaran a través del procés d’aprenentatge. Moltes de les activitats realitzades es corregiran i es proporcionarà un feedback adequat.
La naturalesa d'aquest curs és molt desafiant, i una de les competències clau del mòdul és la impartició d'exposicions orals amb èxit. Els estudiants han de preparar un entorn adequat per enregistrar-se a través de presentacions orals. La metodologia bàsica del curs és aprendre practicant.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Edició de textos cientificotècnics: LATEX | 10 | 0,4 | 2 |
Escriptura de textos cientificotècnics | 15 | 0,6 | 1, 2 |
Presentacions orals | 15 | 0,6 | 1 |
Ètica en recerca | 5 | 0,2 | 3, 4 |
Les notes finals d’aquest mòdul es calcularan amb la següent fórmula:
Nota final = 0,4 x Presentacions orals + 0,2 x Habilitats LaTeX + 0,2 x Estil d’escriptura + 0,1 x Ètica en la recerca + 0,1 x Eines de difusió de la recerca.
on:
Presentacions orals: és la qualificació obtinguda en la presentació breu al començament del mòdul (0,05) + la nota obtinguda després de la presentació dels mòduls 1/2 (0,15) + la nota de la presentació final dels mòduls 3/4 (0,20)
Habilitats LaTeX: és la qualificació obtinguda en l’informe escrit dels mòduls 1/2 i els mòduls 3/4, comprovant només l’ús de LaTeX.
Estil d’escriptura: és la qualificació obtinguda de l’informe escrit dels mòduls 1/2 i mòduls 3/4, comprovant l’estil d’escriptura.
Ètica en la recerca: és la qualificació obtinguda en la participació en un debat.
Eines de difusió de la recerca: és la nota obtinguda en un Quizz per qualificar l’activitat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Escriptura de textos cientificotècnics: introducció a la visió per computador | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2 |
Escriptura de textos cientificotècnics: tècniques d'aprenentatge computacional per visió per computador | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2 |
Presentació oral: introducció a la visió humana i per computador | 15% | 20 | 0,8 | 1 |
Presentació oral: presentació personal | 5% | 5 | 0,2 | 1 |
Presentació oral: tècniques d'aprenentatge computacional per visió per computador | 20% | 20 | 0,8 | 1 |
Publicació de resultats de recerca: test | 10% | 10 | 0,4 | 4 |
Ètica en recerca: debat | 10% | 10 | 0,4 | 3, 4 |
Els materials ubicats a l’espai Els recursos de l’aula ajudaran a assolir els objectius del curs.
Els tutors faran servir el tauler de missatges, que és l'espai de comunicació a l’aula, i proporcionarà documents i altra informació per complementar vídeos previs i explicatius sobre temes específics.