Logo UAB
2019/2020

Disseminació de la Recerca

Codi: 43084 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4314099 Visió per Computador / Computer Vision OB 0 1

Professor/a de contacte

Nom:
Carles Ventura Royo
Correu electrònic:
Desconegut

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)

Equip docent extern a la UAB

Joaquim Clara Rahola

Prerequisits

Grau en Enginyeria, Matemàtiques, Física o similar

Objectius

Introducció a la disseminació de la recerca busca introduir els estudiants al procés de disseminació de resultats. Aquest procés serà dividit a dues àrees:

  • Les presentacions orals fetes, amb estàndards de qualitat al nivell de contingut formal, oral i a través d'ús correcte de llengua no verbal.
  • L'escriptura de papers científics per publicació en revistes i actes de congressos. Aquest procés cobreix tant l'estil d'escriptura acadèmic, l'adquisició de competències en l'ús d'eines d'escriptura per a disseminació científica (LaTeX), i el coneixement del procediment de publicació

Finalment tractarem alguns assumptes importants pel que fa a assumptes ètics dins recerca i plagi.

El curs com a part del màster de Visió per Computador tracta els aspectes no basats en visió i transversals de disseminació de recerca. Aquest mòdul 7 és completament independent en termes de continguts (tot i que no en termes d'activitats) dels Mòduls 1-4 que són simultàniament oferts per les altres 3 universitats del consorci.

 

Competències

  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguin comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Reconèixer la dimensió humana, econòmica, legal i ètica de l'exercici de la professió i adoptar un clar compromís de qualitat en els objectius.

Resultats d'aprenentatge

  1. Dur a terme una presentació oral i un article escrit de caràcter cientificotècnic.
  2. Preparar un article científic utilitzant eines estàndard d'edició cientificotècnica com el LaTeX.
  3. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  4. Reconèixer la dimensió humana, econòmica, legal i ètica de l'exercici de la professió i adoptar un clar compromís de qualitat en els objectius.

Continguts

El curs es dividirà en cinc temes diferents, amb activitats específiques que es valoraran al final de cada mòdul. Essencialment el programa serà:

1. - Edició de textos científics: LaTeX
2. - Presentació de resultats de recerca
       a. Informació i format
       b. Presentacions orals
3. Redacció de treballs científics
      a. Text científic
      b. Estil
4. Publicació de resultats de la investigació
      a. Revistes i conferències
      b. El procés de publicació
      c. La rellevància i l’impacte d’una publicació
5. Ètica en R + D

Metodologia

La metodologia d’ensenyament es basarà en l’avaluació continuada d’un conjunt d’activitats que es proporcionaran al campus virtual. Es tracta d’un curs basat en activitats on l’alumne fixa el seu propi ritme i decideix quan dedica el seu temps al mòdul. Només hi ha terminis específics per a la realització de les activitats. Essencialment, l'alumne el proporcionarà:

  • Un conjunt de recursos d’aprenentatge: conferències de vídeo, documents pdf i exemples.
  • Instruccions específiques d’entrega per a cada activitat.

L'estudiant ha de visualitzar les videoconferències i recursos, i ha de fer qualsevol dubte als fòrums del curs. És molt recomanable la participació activa al fòrum, fer preguntes, respondre preguntes d’altres estudiants i publicar opinions als debats oberts al curs.

L’estudiant tindrà tutors acadèmics que respondran les vostres preguntes als taulers del fòrum i el guiaran a través del procés d’aprenentatge. Moltes de les activitats realitzades es corregiran i es proporcionarà un feedback adequat.

La naturalesa d'aquest curs és molt desafiant, i una de les competències clau del mòdul és la impartició d'exposicions orals amb èxit. Els estudiants han de preparar un entorn adequat per enregistrar-se a través de presentacions orals. La metodologia bàsica del curs és aprendre practicant.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Edició de textos cientificotècnics: LATEX 10 0,4 2
Escriptura de textos cientificotècnics 15 0,6 1, 2
Presentacions orals 15 0,6 1
Ètica en recerca 5 0,2 3, 4

Avaluació

Les notes finals d’aquest mòdul es calcularan amb la següent fórmula:

Nota final = 0,4 x Presentacions orals + 0,2 x Habilitats LaTeX + 0,2 x Estil d’escriptura + 0,1 x Ètica en la recerca + 0,1 x Eines de difusió de la recerca.

on:

Presentacions orals: és la qualificació obtinguda en la presentació breu al començament del mòdul (0,05) + la nota obtinguda després de la presentació dels mòduls 1/2 (0,15) + la nota de la presentació final dels mòduls 3/4 (0,20)
Habilitats LaTeX: és la qualificació obtinguda en l’informe escrit dels mòduls 1/2 i els mòduls 3/4, comprovant només l’ús de LaTeX.
Estil d’escriptura: és la qualificació obtinguda de l’informe escrit dels mòduls 1/2 i mòduls 3/4, comprovant l’estil d’escriptura.
Ètica en la recerca: és la qualificació obtinguda en la participació en un debat.
Eines de difusió de la recerca: és la nota obtinguda en un Quizz per qualificar l’activitat.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Escriptura de textos cientificotècnics: introducció a la visió per computador 10% 20 0,8 1, 2
Escriptura de textos cientificotècnics: tècniques d'aprenentatge computacional per visió per computador 10% 20 0,8 1, 2
Presentació oral: introducció a la visió humana i per computador 15% 20 0,8 1
Presentació oral: presentació personal 5% 5 0,2 1
Presentació oral: tècniques d'aprenentatge computacional per visió per computador 20% 20 0,8 1
Publicació de resultats de recerca: test 10% 10 0,4 4
Ètica en recerca: debat 10% 10 0,4 3, 4

Bibliografia

Els materials ubicats a l’espai Els recursos de l’aula ajudaran a assolir els objectius del curs.

Els tutors faran servir el tauler de missatges, que és l'espai de comunicació a l’aula, i proporcionarà documents i altra informació per complementar vídeos previs i explicatius sobre temes específics.