Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 0 |
No hi ha cap requisit previ.
L'assignatura pretén dotar a l'alumne de quart curs del Grau en Turisme de la capactitat d'anàlisi i pensament crític sobre les noves tendències del sector, la innovació i les pràctiques més adequades a implementar a les diverses tipologies d'empreses turístiques i professionals independents del sector per diferenciar-se de la competència i incrementar la seva quota de mercat.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
Tema 1. Noves tendències, tecnologies i innovacions en el sector turístic.
Tema 2. Travel blogs i travel bloggers
Tema 3. Revenue Management
Tema 4. Creació i disseny de viatges combinats
L’assignatura funciona en base a tres metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
a) Metodologia teòrica: Explicacions presencials de tipus classe-magistral pel que fa als diferents temes del programa i que permetran a l’estudiant desenvolupar la metodologia pràctica.
b) Metodologia pràctica: Recerca de casos reals per part dels alumnes i posada en comú-debat amb la resta de companys, prova de les diverses eines tecnològiques explicades a classe i aprenentatge del seu funcionament .
c) Seminaris, conferències i/o visites a empreses del sector obligatòries a càrrec de professionals del sector.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 7 | 0,28 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Classes teòriques | 20 | 0,8 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Resolució exercicis i casos pràctics | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Temps d'estudi | 32 | 1,28 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 15 |
L’avaluació de l’assignatura serà:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d’una prova el darrer dia de classe per validar els coneixements treballats a totes les activitats pràctiques de l’assignatura, que valdrà un 40% de la nota finali que inclouran a més a més la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) La realització de diverses activitats pràctiques a l’aula i fora de l’aula relacionades amb els continguts teòrics treballats a classe que valdran un 60 % de la nota final (10% les activitats dels temes 1 i 2 i 20% les activitats dels temes 3 i 4). En el cas de la participació en un Live Project aquest substituirà a totes les activitats pràctiques i la seva nota final serà el 60 % de la nota final. Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
Avaluació única. Hi haurà un examen final amb tot el contingut de l’assignatura per aquells estudiants que no hagin superat el sistema d’avaluació contemplat en el punt anterior i per aquells estudiants amb característiques especials (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.) i que valdrà el 100% de la nota final.
Re-avaluació. Aquells alumnes que en la convocatòria d’avaluació única hagin obtingut una nota final entre 3,5 i 5 tindran dret a presentar-se a l’examen de re-avaluació. La nota màxima que l’alumne obtindrà en aquesta convocatòria és de 5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats tema 1 | 10% de la nota final | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17 |
Activitats tema 2 | 10% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17 |
Activitats tema 3 | 20% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 7, 10, 12, 13, 14, 16, 17 |
Activitats tema 4 | 20% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17 |
Examen d'avaluació continuada | 40% de la nota final | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16 |
De Pablo Redondo, R. (2004). Las nuevas tecnologías aplicadas al turismo. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid.
Gretzel, U. & Xiang, Z. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism management 31, p. 179-188. Elsevier Ltd, Great Britain.
Larsen, J., Urry, J. & Axhausen, K.W. (2006). Networks and tourism: Mobile Social Life. Annals of Tourism Research, Vol. 34, nº 1, pp. 244-262. Elsevier Ltd, Great Britain.
Mangold, W. G. & Faulds, D. J. (2009)Social Media: The new hybrid element of the promotion mix. Kelly School of Business, Indiana University. Available online at www.sciencedirect.com
Material de suport en format digital i enllaços a pàgines web s’ofereixen al Campus Virtual.
Webgrafia:
http://www.tnooz.com/article/fifteen-of-the-best-social-media-campaigns-in-travel-so-far/
http://www.travelandleisure.com/smittys-2013
http://springnest.com/blog/social-media-travel-marketing/
http://www.tourism.australia.com/industry-advice/using-social-media.aspx
http://www.discoverhongkong.com/eng/plan-your-trip/travel-kit/mobile-apps.jsp