Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 | 0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 | 0 |
En aquesta assignatura s'aborda un dels temes bàsics que pertoquen al significat de les expresions complexes, a saber, la seva naturalesa composcional. Aquest plantejament implica assumir que no totes les unitats lingüístiques que integren una expressió complexa contribueixen de la mateia manera a la seva interpertació. Implica assumir, a més, la relació estreta que hi ha entre sintaxi i semàntica. Amb aquesta assignatura es pretén que l'alumne, al finalitzar el curs, sigui capaç de :
1. La naturalesa del significat denotatiu.
2. La informació semàntica de les oracions simples.
3. L'estructura semàntica de les oracions simples.
4. La modificació.
5. Determinació i quantificació.
Aquest curs s'articularà sobre la base de sessions teòriques i pràctiques. En les primeres es tractaran els continguts principals del programa; les segones es dedicaran a la resolució d'exercicis, al comentari de la bibliografia rellevant i a la discussió dels problemes, dubtes o dificultats que vagin sorgint a partir del desenvolupament del temari. Les sessions pràctiques serviran també per a capacitar l'alumne en l'exercici de l'argumentació semàntica. L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'alumne es distribueix de la manera seguent:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides | 42 | 1,68 | 5, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 20 | 0,8 | 2, 5, 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 65 | 2,6 | 2, 5, 7, 8, 9, 10 |
Per a superar l'assignatura, l'alumne ha d'obtenir una nota final igual o superior a 5. Per a calcular la nota final s'aplicaran els percentatges indicats abans. Per a poder aplicar aquests percentatgesj és imprescindible no tenir cap prova amb una nota inferior a 4. Els alumnes que no compleixin aquests requisits hauran de presentar-se a la recuperació.
Únicament podrà recuperar-se la prova escrita, mitjançant una prova similar en les dates indicades pel calendari acadèmic.
Es considerara “No avaluable” a l'estudiant que no realitzi cap de les activitats/proves. L'elaboració d'una activitat/prova suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
La realització de faltes d'ortografia (accentuació, puntuació, lèxico, etc.) tindrà una penalització de 0,2 cadascuna (sense límit) sobre la nota final en les activitats i en els exàmens. Les faltes repetides també descompten. Totes les activitats, treballs, etc., han de ser originals i no està permesa la còpia total o parcial de materials ja publicats en qualsevol suport. En cas de presentar material no original sense indicar-nel'origen, la qualificació de l'activitat o treball serà automàticament de suspens (0).Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita 1 | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Prova escrita 2 | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Prova oral | 30% | 20 | 0,8 | 2, 5, 8, 10 |
Bach, E. (1997): Lecciones básicas de semántica formal, Barcelona, Publicaciones de la UB.
Bosque, I. & Gutiérrez-Rexach (2009): Fundamentos de sintaxis formal. Madrid: Akal.
Cann, R. (1993): Formal Semantics: An Introduction, Cambridge, Cambridge University Press.
Escandell, V. (2004): Fundamentos de semántica composicional, Barcelona, Ariel, Cambridge University Press.
Espinal, M.T. coord. (2014):Semántica, Madrid, Akal.
Frawley, W. (1992): Linguistic Semantics, Cambridge, Cambridge University Press.
Hurford, J.R. & Heasley, B. (1983): Curso de Semántica, Madrid, Visor.
Lyons, J. (1997): Semántica Lingüística, Barcelona, Paidós.