Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 0 |
No hi ha cap prerequisit.
L’assignatura pretén dotar a l’alumne de quart curs del Grau en Direcció Hotelera les habilitats informàtiques necessàries per desenvolupar la seva feina dins de les empreses del sector hoteler treballant amb el sistema de distribució global Amadeus i aprenent diferents tècniques per gestionar les xarxes socials i el màrqueting online.
L’enfocament de l’assignatura és molt pràctic i es pretén que els continguts teòrics s’apliquin en forma d’exercicis i estudis de cas.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne haurà de ser capaç de:
Tema 1:INTRODUCCIÓ A LA DISTRIBUCIÓ HOTELERA
I PART: GDS: Amadeus
Tema 2. Introducció, codificació i sistema d’informació
Tema 3. Aplicació d’hotels.
II PART: Màrqueting i noves tecnologies
Tema 4: El paper del Community Manager a les empreses turístiques
Tema 5: Màrqueting online
L’assignatura funciona en base a tres metodologies d’ensenyament-aprenentatge:
I PART:
a) Metodologia de la part teòrica de l’assignatura:
Explicacions presencials de tipus classe-magistral pel que fa als diferents temes del programa i que ajudaran a l’estudiant a desenvolupar els exercicis pràctics.
b) Metodologia de la part pràctica de l’assignatura:
Realització a classe d’exercicis i de casos pràctics (individuals o en equip) realitzant consultes, reserves i cotitzacions de tarifes relacionades amb les explicacions teòriques (alguns exercicis es realitzaran fora d’horari de classe.
II PART:
c) Metodologia constructivista amb autoaprenentatge:
La plataforma del Campus Virtual s’emprarà com a complement d’informació i mitjà de comunicació alternatiu a l’aula entre alumnes i professor. Al Campus Virtual els estudiants trobaran els apunts de classe i la bibliografia addicional per treballar els distints exercicis i casos pràctics relacionats amb el temari del bloc.
Les activitats i estudis de cas d’aquesta part poden ésser reemplaçats per la realització d’un Live project, en el que els estudiants actuaran como consultors per a empreses. El professor actua com un guia del procés d’aprenentatge. Els estudis de cas o Live project realitzats en aquesta part es presentaran a classe per incentivar l’aprenentatge col·laboratiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Classes teòriques | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10 |
Estudi | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 14 | 0,56 | 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Realització d'exercicis i casos pràctics | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
L’avaluació de l’assignatura serà:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d’un examen pràctic que consisteix en la realització de diverses reserves amb Amadeus que valdrà un 30% de la nota final i que farà mitja amb les dues activitats pràctiques amb una nota mínima de 4 sobre 10.
b) La realització de dos activitats pràctiques de reserves d’Amadeus que valdran un 20 % de la nota final (10 % cadascuna d’elles).
c) La realització d’un cas pràctic de desenvolupament d’una campanya de màrqueting online que valdrà un 20 % de la nota final.
d) L’anàlisi d’estudis de cas i activitats relacionats amb la distribució hotelera, la gestió de les xarxes socials i el màrqueting online que valdran un 30% de la nota final.
En el cas de la realització d’un Live Project, les activitats c i d seran reemplaçades per la nota final obtinguda d’aquest, tenint un pes del 50 % sobre la nota final de l’assignatura.
Avaluació única. Hi haurà un examen final amb tot el contingut de l’assignatura per aquells estudiants que no hagin superat el sistema d’avaluació contemplat en el punt anterior i per aquells estudiants amb característiques especials (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.) i que valdrà el 100% de la nota final.
Re-avaluació. Aquellsalumnes que en la convocatòria d’avaluació única hagin obtingut una nota final entre 3,5 i 5 tindran dret a presentar-se a l’examen de re-avaluació. La nota màxima que l’alumne obtindrà en aquesta convocatòria és de 5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 20% de la nota final | 4 | 0,16 | 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Estudi de cas, activitats i realització cas pràctic (o Live Project) | 50% de la nota final | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Examen pràctic | 30 % de la nota final | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 9, 11 |
- Amadeus España (2009): Manual de Amadeus Selling Platform, Madrid.
- Amadeus España (2009): Prontuario de Amadeus Ticketing, Madrid.
- Amadeus España (2009): Prontuario de Reservas, tarifas y emisión, Madrid.
Del Pico, F. (1997): Manual de Reservas Savia Amadeus, Madrid: Opentour Ediciones.
Gretzel, U. & Xiang, Z. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism management 31, p. 179-188. Elsevier Ltd, Great Britain.
Larsen, J., Urry, J. & Axhausen, K.W. (2006). Networks and tourism: Mobile Social Life. Annals of Tourism Research, Vol. 34, nº 1, pp. 244-262. Elsevier Ltd, Great Britain.
Webgrafia:
http://www.tnooz.com/article/fifteen-of-the-best-social-media-campaigns-in-travel-so-far/
http://www.travelandleisure.com/smittys-2013
http://springnest.com/blog/social-media-travel-marketing/
http://www.tourism.australia.com/industry-advice/using-social-media.aspx
Altre material de suport en format digital i enllaços a pàgines web s’ofereixen al Campus Virtual.