Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | FB | 2 | 1 |
No hi ha prerequisits.
Objectius de coneixements
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que al final d’aquest segon curs és capaç de fer el següent:
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.
2. Entendre parlants nadius quan s’adrecin directament a ells i poder mantenir una conversa sobre temes d’interès mutu.
3. Entendre una conversa entre parlants nadius i extreure’n els punts més importants.
4. Entendre textos escrits, tant breus com llargs, sobre diversos temes i sobretot sobre temes relacionats amb el món hoteler.
5. Conèixer els components d’un text (paràgrafs, signes de puntuació, deixis, connectors i conjuncions, registre adequat, referència anafòrica, catafòrica i exofòrica).
6. Fer un resum de textos, extraient-ne els punts mes significatius.
7. Entendre i utilitzar els diferents tipus de registre lingüístic.
8. Utilitzar l’anglès com a llengua vehicular a classe.
Objectius d’habilitats
En acabar el programa de quatre cursos d’anglès, els alumnes han d’haver aconseguit el següent:
Per la mateixa naturalesa del procés d’aprenentatge d’una llengua, en el qual totes les destreses i les habilitats estan contínuament relacionades, els continguts enumerats a continuació es treballen de manera connectada. Els continguts lingüístics se subdivideixen en funcions lingüístiques, continguts gramaticals i continguts lèxics.
Funcions linguístiques
Les activitats comunicatives enumerades a continuació tenen funcions linguístiques de caràcter general i també específicques dins el camp de la direcció hotelera.
1. Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit sobre temes d’interès general i sobre la seva especialització.
2. Utilitzar i entendre el vocabulari especialitzat de recepció, reserves, formes de pagament i el llenguatge d'entrades i sortides.
3. Donar informació sobre la disponibilitat de places d'allotjament i descriure les seves instal·lacions i equipaments.
4. Atendre el telèfon en anglès (passar trucades d’un departament a l’altre d’un establiment hoteler, facilitar informació sobre preus i disponibilitat, fer reserves).
5. Escriure textos (cartes, emails i fax) relacionats amb la seva especialització (confirmacions, invitacions, etc.).
6. Redactar un informe o projecte sobre un establiment hoteler i presentar-lo oralment en anglès davant d’una audiència.
7. Actualitzar el currículum vitae i escriure una carta o correu electrònic de presentació.
8. Escriure sense cometre errors bàsics de organització de text, ortografia i puntuació.
9. Realitzar els canvis pertinents a les típiques cartes model existents a les empreses hoteleres (plantilles).
10. Portar a terme les funcions lingüístiques pròpies d'aquest nivell:
a) Formular i respondre a peticions amb un registre adequat
b) Demanar i donar consell
c) Donar opinions
d) Respondre adequadament a queixes (demanar disculpes)
e) Oferir-se a fer alguna cosa
f) Suggerir solucions, acceptar o refusar un suggeriment
g) Explicar en què consisteix una activitat o excursió determinada
h) Contestar preguntes sobre llocs d’interès turístic i explicar com arribar-hi
i) Formular prediccions sobre esdeveniments futurs.
j) Expressar certesa.
k) Expressar penediment.
11. Comprendre les diferències estilístiques entre cartes formals, semi formals i informals, fax, correus electrònics i comunicacions internes.
12. Expressar-se sobre temes d’àmbit ecològic.
13. Traduir el contingut de l’oferta gastronòmica per escrit i per via oral del català i/o castellà a l’anglès.
Continguts gramaticals
L’estudiant ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de manera adequada a cada situació comunicativa els continguts gramaticals següents:
Continguts lèxics
Els continguts lèxics s’emmarquen, bàsicament,dins els camps següents: medi ambient, recepció d’hotel, aeroports, centraleta de cadenes hoteleres, manteniment i llocs d’interès turístic.
A les classes es fa servir una versió modificada del mètode comunicatiu; es treballa mitjançant la realització de tasques comunicatives en petits grups, amb un equilibri entre l’aprenentatge d’estructures gramaticals i el de funcions lingüístiques, i es presta una atenció equitativa a les quatre destreses lingüístiques, sense oblidar les peculiaritats d’un curs d’idiomes dissenyat per a alumnes de direcció hotelera.
Les activitats a l’aula inclouen debats, lectura d’articles del sector i d’interès general, exercicis de gramàtica i vocabulari, exercicis de comprensió oral, lectura de fulls de concordança (mètode basat en la lingüística del corpus), tasques d’escriptura, aprenentatge cooperatiu. treball en parelles (closed pairs), aprenentatge per descobriment i jocs de rol. Els dies previs a cada sessió presencial és obligatori consultar el Campus Virtual (l’apartat de Notícies seguit per Enllaços o Materials) per fer lectures prèvies d’articles sobre el sector o d’interès general i així contribuir oralment als debats a l’aula.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 60 | 2,4 | 1, 2, 4, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2,5 | 0,1 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Dossier i Projecte | 81 | 3,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Convocatòria d’avaluació continuada
1. Projecte. Es prepara durant el curs en petits grups i es presenta davant de la classe.
2. Dossier. El dossier conté entre 8 i 12 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.
A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Redaccions
Fitxes de lectura
Activitats de transformació
Miniproves
Fitxes d’autoavaluació
Recerca d’informació
Producció de documents
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
3. Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
4. Prova final
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
Convocatòria d’examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada o l’ha suspès, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les quatre destreses. Cal obtenir una nota mínima del 50 % en cada destresa (cada part de l’examen) i una nota mínima total del 65 % per superar l’examen i, per tant, l’assignatura.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
En cap cas es permet que l’alumnat de la convocatòria d’avaluació continuada que hagi superat l’assignatura es presenti a la convocatòria d’examen final per apujar nota.
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dossier | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Projecte | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Prova final | 40% | 3 | 0,12 | 4, 6, 7, 10 |
Proves parcials | 20% | 2,5 | 0,1 | 2, 4, 6, 7, 10 |
Llibres:
Redston, C. i Cunningham, G. (2013). Face2Face (Upper Intermediate Student’s Book Second Edition), Cambridge: Cambridge University Press.
Stott, T. i Pohl, A. (2010). Highly Recommended 2 (Student’s Book), Oxford: Oxford University Press.
Strutt, P. (2003). English For International Tourism (Intermediate Students’ Book), Harlow: Longman.
Wood, N. (2003). Tourism and Catering Workshop, Oxford: Oxford University Press.
Harding, K. i Henderson, P. (1992). High Season (English for the Hotel and Tourist Industry), Oxford: Oxford University Press.
Eastwood, J. i Mackin, R. (1984). A Basic English Grammar (Spanish Edition), Oxford: Oxford University Press.
Nota important: l’alumnat ha de comprar, obligatòriament, el primer llibre.
Pàgines web de referència:
http://news.bbc.co.uk/
http://wikitravel.org/en
www.thefreedictionary.com
http://diccionario.reverso.net/
www.tripadvisor.com