Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 0 |
No existeixen
Al finalitzar l’assignatura l’alumne serà capaç de:
CONCEPTE DE LA QUALITAT
NORMES DE REFERÈNCIA
SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT I MEDI AMBIENT
REALIZACIÓ DEL SERVEI
GESTIÓ DELS RECURSOS
MEDICIÓ, ANÀLISIS I MILLORA
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 12 |
Resolució i presentació de projectes | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 24 | 0,96 | 4, 5, 6, 7, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 20 | 0,8 | 6, 7 |
Resolució i exposició de projectes | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
A) AVALUACIÓ CONTÍNUA
El sistema d’avaluació consta de 4 projectes pràctics i un examen:
Puntuació 20% Projecte 1: Anàlisis de negoci sobre la qualitat hotelera
Puntuació 20% Projecte 2: “Real Business Case”
Puntuació 20% Projecte 3: Anàlisis de negoci sobre la qualitat en l’empresa turística
Puntuació 20% Projecte 4: “Real Business Case”
Puntuació 20% Examen a desenvolupar basat en un cas
*Els projectes i l’examen han de tenir una puntuació mínima de 4 cada un per a poder ponderar entre ells.
B) AVALUACIÓ FINAL: examen final (tota la matèria)
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre EUTDH. Hi haurà un únic tipus d’examen final, no hi ha diferència entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l’avaluació contínua i aquells que no ho hagin seguit
C) RE-AVALUACIÓ
Els estudiants que l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5, es podran presentar a la re-avaluació. La qualificació màxima d’aquesta re-avaluació no ha de superar el 5 com a nota final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 20 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Projecte 1 | 20 | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Projecte 2 | 20 | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Projecte 3 | 20 | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Projecte 4 | 20 | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Apunts i documents en el Campus Virtual
Fernandez Gago, R (2005): Administración de la Responsabilidad Social Corporativa. Ed. Thompson, colección negocios, Madrid (Tema 6)
ISO 9000 (2005): Sistemas de Gestión de la Calidad. Fundamentos y vocabulario. AENOR. Madrid.
ISO 9001 (2008): Sistemas de Gestión de la Calidad. Requisitos. AENOR. Madrid.
ISO 9004 (2009): Gestión para el éxito sostenido de una organización. Enfoque de gestión de la calidad. AENOR. Madrid
Dale, B.G., Wiele, T. y Iwaarden, J. (2007): Managing quality, Blackwell, Oxford
European Foundation for Quality Management (2013): Modelo EFQM de Excelencia version 2013, EFQM, Bruselas
Arellano, R., & Anthony, M. (2018). Caracterización de la gestión de la calidad, bajo el enfoque de Planeamiento Estratégico en las micro y pequeñas empresas del sector servicios-rubro agencias de viaje del distrito de Huaraz, 2016.
Arbós, L. C., & Babón, J. G. (2017). Gestión integral de la calidad: implantación, control y certificación. Profit Editorial.
Global Reporting Iniciative (GRI). (2006): Guía para la elaboración de Memorias de Sostenibilidad.
Zeithaml, V.A.; Parasuraman, A; Berry, L.L. (1994): Calidad total en la gestión de los servicios. Ed. Díaz de Santos. Madrid.