Logo UAB
2019/2020

Usos Bàsics de la Llengua Anglesa

Codi: 103409 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos FB 1 A
2501902 Estudis d'Anglès i Català FB 1 A
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques FB 1 A
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol FB 1 A
2501913 Estudis d'Anglès i Francès FB 1 A

Professor/a de contacte

Nom:
Eva Codó Olsina
Correu electrònic:
Eva.Codo@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Christina A. Howes
Arnau Roig Mora
Mayya Levkina Levkina
Olena Vasylets
Eva Codó Olsina
Merce Coll Alfonso

Equip docent extern a la UAB

Gonzalo Iturregui
Irene Tort
Jennifer Ament

Prerequisits

Es recomana un nivell d’anglès general corresponent al C1 del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per tal de seguir bé el curs.

També es recomana l’assistència i participació al Curs Propedèutic “English Academic Skills” que ofereix el Departament de Filologia Anglesa i Germanística i que s’impartirà la primera setmana de setembre de 2019. 

Objectius

L’objectiu general d’aquesta assignatura és establir les bases lingüístico-comunicatives perquè l’alumnat que accedeix al Grau d’Estudis Anglesos o a qualsevol Grau Combinat amb anglès pugui seguir amb èxit els seus estudis universitaris. Es tracta d’una assignatura fonamental, enfocada a desenvolupar el registre formal i acadèmic de l’alumnat, tant oral com escrit, tot partint del seu nivell d’anglès general. S’assumeix un nivell d’entrada d’un C1 del MECR. 

Els objectius específics són els següents:

-Expressar-se oralment de forma correcta, tant a nivell gramatical i lèxic com a nivell de pronúncia i entonació bàsiques, tot ajustant-se als requisits del registre formal i acadèmic.

-Entendre textos acadèmics orals autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials. Saber prendre notes i identificar les idees principals i secundàries, així com la seva organització i interrelació.

-Produir textos argumentatius d’unes 300 paraules que estiguin formalment ben estructurats, siguin lingüísticament correctes, i tinguin una profunditat de contingut adequada al nivell universitari.

-Entendre textos acadèmics escrits autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials, tant a nivell general com detallat. Saber identificar el posicionament de l’autor respecte al text. 

Competències

    Estudis Anglesos
  • Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
  • Fer un ús flexible i efectiu de l'idioma anglès, tant oralment com per escrit, per a fins acadèmics, professionals i socials.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
  • Fer un ús flexible i efectiu de l'idioma anglès, tant oralment com per escrit, per a fins acadèmics, professionals i socials.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
  • Fer un ús flexible i efectiu de l'idioma anglès, tant oralment com per escrit, per a fins acadèmics, professionals i socials.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.

Resultats d'aprenentatge

  1. Demostrar que es comprenen textos en anglès especialitzats i no especialitzats de dificultat alta, i interpretar-los de manera crítica.
  2. Demostrar que es comprèn i es distingeix una gran varietat de material auditiu no col·loquial en anglès estàndard britànic i americà, bé en interaccions cara a cara amb un nivell C1 o bé en materials procedents dels mitjans de comunicació, sobre temes especialitzats i no especialitzats de dificultat alta.
  3. Dur a terme presentacions orals en anglès, sobre una varietat de temes d'interès general.
  4. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.
  5. Redactar assaigs argumentatius breus en anglès sobre temes no especialitzats de dificultat mitjana.
  6. Resumir per escrit el contingut principal d'un discurs parlat sobre temes especialitzats i no especialitzats de dificultat alta.
  7. Utilitzar la llengua anglesa amb una expressió adequada a cada nivell (correcció, fluïdesa, pronunciació, estratègies comunicatives) en contextos tant formals (presentacions, debats, interaccions formals) com informals (conversa), al nivell C1.

Continguts

El curs està estructurat en dos blocs diferents. En el primer bloc, es treballaran de forma preferent les habilitats orals (producció i comprensió). En el segon, es focalitzaran les habilitats escrites (producció i comprensió). Malgrat aquesta divisió, al llarg de tot el curs, s’estudiaran tant a classe com de forma autònoma, estructures gramaticals i de vocabulari de nivell C1 pertanyents al registre formal i acadèmic. 

Bloc 1 (semestre 1): Habilitats orals amb finalitats acadèmiques (SLAP)

  1. Introducció als sons de l’anglès. Diferències principals entre els sistemes consonàntics i vocàlics de l’anglès i el català/castellà.
  2. La relació entre l’ortografia i la pronúncia en anglès. Els homòfons. Regularitats ortogràfiques i paraules comuns freqüentment mal pronunciades.
  3. Expressió oral i fluïdesa. Parla espontània i semi-espontània. Presentacions informals breus. Fluïdesa en la lectura en veu alta. Imitació i pràctica de diàlegs.
  4. Introducció a la presentació oral acadèmica. Organització i estructura. Preparació. Realització de la presentació. Ritme de la parla. Sinonímia i paràfrasi. Èmfasi i repetició. Entonació. 
  5. Característiques del discurs acadèmic oral. Comprensió oral i presa de notes. Estructura i marcadors discursius. Idees principals i secundàries. Formes d’argumentació.
  6. Llenguatge no sexista.

Bloc 2 (semestre 2): Habilitats escrites amb finalitats acadèmiques (WRAP)

  1. Característiques del discurs acadèmic escrit. Diferències entre el registre formal i l’informal. L’escriptura en llengua anglesa. Diferències principals entre l’anglès i el català/castellà.
  2. El procés d’escriptura. Generació d’idees. El paràgraf. Tipus de paràgrafs. L’assaig argumentatiu.
  3. Coherència i cohesió del discurs. Frases incompletes. Estructures paral·leles. Concordança. Puntuació.
  4. La comprensió de textos acadèmics. Idees principals i secundàries. Comprensió global i comprensió detallada. Identificació del punt de vista de l’autor. Modulació discursiva.
  5. Cites i referències. El plagi.

 

 

Metodologia

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%)
  • Activitats supervisades (15%)
  • Activitats autònomes (50%)
  • Activitats d’avaluació (5%)

 

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques i pràctiques 90 3,6 2, 3, 5, 7
Tipus: Supervisades      
Tutories de suport. Grups de pràctiques orals 45 1,8 7
Tipus: Autònomes      
Lectura i estudi. Exercicis i treballs. Ús de les TIC 150 6 2, 4, 5

Avaluació

S’ha de tenir en compte el següent:

  • Qualsevol treball assignat no lliurat serà avaluat com a 0.
  • L'alumnat que s'hagi presentat a un percentatge d'activitats d'avaluació superior al 30% del total no pot obtenir la qualificació de "no avaluable".
  • Com que es tracta d’una assignatura que avalua el nivell d’anglès, l’alumnat haurà de superar el Bloc 1 (mitjana dels dos exàmens) i el Bloc 2 (mitjana dels dos exàmens), assolint en cadascun d’aquests blocs el 60% del contingut.
  • Caldrà que l’alumnat tingui un mínim de 4 en cadascuna de les 2 proves que configuren l'examen del bloc 1 (examen oral i examen escrit) i les dues proves del bloc 2 (prova de comprensió lectora i assaig argumentatiu) perquè se li faci mitjana. En cas contrari, caldrà que recuperi aquelles parts inferiors a 4.
  • Només si l'alumne/a aprova la mitjana d’examens del Bloc 1 (amb el 60%) i la mitjana d’exàmens del Bloc 2 (amb el 60%) se li calcularà la mitjana amb les notes de l'avaluació continuada i amb les altres activitats d’avaluació.
  • Per aprovar l'assignatura l’alumne/a necessita:
    • aprovar la mitjana dels exàmens del bloc 1 i la mitjana dels exàmens del bloc 2 amb el 60%. 
    • una nota mitjana del curs (un cop tingudes en compte totes les activitats d’avaluació) igual o superior al 60%.

Recuperació

  • Només es poden recuperar els dos exàmens del Bloc 1 i els dos exàmens del Bloc 2, sempre que la mitjana de cadascun dels blocs sigui ≥ 35% i < 60%.
  • Si en la mitjana dels dos exàmens d'algun dels dos blocs (1 o 2) l'alumne/a no arriba al 35%, no podrà recuperar aquell bloc i, per tant, suspendrà l'assignatura.
  • Només es poden recuperar les parts dels exàmens finals no superades.
  • Els exàmens del Bloc 1 només es podran recuperar al mes de juny.
  • La nota màxima que es pot aconseguir en la recuperació és d'aprovat.

 

Activitats d’avaluació excloses de la recuperació

No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada, que inclouen les següents activitats:

  • prova de comprensió oral (Bloc 1)
  • prova de pronúncia (Bloc 1)
  • exercicis escrits (Bloc 2)

Tampoc no es podran reavaluar ni la presentació oral (Bloc 1) ni l'estudi autònom i participació activa a classe (Blocs 1 i 2)

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (a través de la plataforma Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

IMPORTANT:

El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació continuada 30% 3 0,12 1, 2, 4, 5, 7
Estudi autònom 5% 3 0,12 4, 7
Examen escrit del Bloc 2 25% 3 0,12 1, 5, 6
Examen oral i escrit del Bloc 1 25% 3 0,12 2, 3, 7
Participació activa a classe 5% 2,5 0,1 4, 7
Presentació oral 10% 0,5 0,02 3, 4, 7

Bibliografia

Bibliografia obligatòria

Estebas Vilaplana, Eva (2014) Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Madrid: UNED.

Hewings, Martin & Craig Thaine (2012) Cambridge Academic English. An Integrated Skills Course for EAP. C1 level. Cambridge: Cambridge University Press.

Kennedy-Scanlon, Michael, Juli Cebrian & John Bradbury (2009) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. C1 Level, Book 1. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.

 

Bibliografia recomanada

Hewings, Martin (2017) Advanced Grammar in use (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. 

Kennedy-Scanlon, Michael, Elisabet Pladevall & Juli Cebrian (2012) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. B2 Level. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.

Swan, Michael (2016) Practical English Usage (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.

 

Bibliografia complementària

Baker, Lida, Robyn Brinks Lockwood & Kristin Donnalley Sherman (2018) Grammar for Great Writing. Boston, MA: National Geographic Learning.

Hancock, Mark (2017) English Pronunciation in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

Pathare, Emma & Gary Pathare (2018) Skillful 4: Listening and Speaking (2nd ed). London: Macmillan Education.

Warwick, Lindsay & Louis Rogers (2018) Skillful 4: Reading and Writing (2nd ed). London: Macmillan Education.

 

Diccionaris

Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.

Collins Cobuild English Dictionary, Harper Collins Publishers.

CambridgeAdvanced Learner’s Dictionary, CUP.

Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.

Longman Language Activator. Longman.

Longman Pronunciation Dictionary (3rd ed.). Longman.

 

Llocsweb recomanats

English for Academic Purposes

http://www.bbc.co.uk/learningenglish/gothedistance/studyskills

https://www.academic-englishuk.com/

https://www.eapfoundation.com/

 

Diccionaris online

https://www.ldoceonline.com (Longman Dictionary of Contemporay English)

https://www.merriam-webster.com(Merrian-Webster dictionaries on line)

https://dictionary.cambridge.org/(Cambridge dictionaries on line)

http://www.freecollocation.com/ (Oxford Collocations Dictionary for Students of English)

https://www.lexilogos.com/english/dictionary.htm (A comprehensive set of resources for the study of the English Language)

 

Pronúncia

Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol:http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm

The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html

Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/

Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/# (consonant profiles)

Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/

 

Altres

www.flo-joe.co.uk (Cambridge official examination practice)

www.pbs.org (American public television. Documentaries. American English)

https://www.ted.com/talks