Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Coneixements de màrqueting operatiu bàsic.
Necessitat de conèixer vocabulari específic de màrqueting empresarial i de comunicació on i off line
Coneixement de tècniques bàsiques de màrqueting operatiu, Matrius, Dafo, etc.
Interès per la realitat econòmica, empresarial i de comunicació de l'entorn català, espanyol i europeu.
-
Tenir una concepció precisa del que és l'estratègia de màrqueting empresarial.
- Adquirir una visió general del procés estratègic del màrqueting. ON i Off line
- Aplicació de la gestió estratégica del màrqueting empresarial a través d'un cas real concret i al llarg d'un projecte complet de negoci
- Conceptes, eines estratègiques i táctcas imprescindibles de l'estratègia de Màrqueting Tradicional i Digital
- El procés estratègic del màrqueting. la cadena de valor, els avantatges competitius sostenibles. i les diferents estratègies de posicionament de marca i de producte. ON i OFF line
TEMARI
Bloc I: Introducció al màrqueting estratègic i operatiu on i off line.Vocabularios bàsics econòmics i tecnològics per compreder l'assignatura
Bloc II: Macro entorn i Micro entorn On i OFF line
Bloc III: El màrqueting estratègic. La cadena de valor. Les 5 forces de Porter. estratègies de lideratge, costos, per focalització i diferenciació. estratègies dw posicionament ON i OFF.
Bloc IV. El Màrqueting Operatiu OFF. Les 4 Ps
Bloc V: El Marketing Operativo Online - Las 4P´s
L'assignatura es desenvoluparà en dues línies paral·leles, articulades i complementàries:
Les classes s'impartiran en castellà, català i anglès. Una part del temari, encara per concretar, s´impatirá en anglès. probablement sera un terç de les sessions aprox.
a) La revisió lineal d'un conjunt de continguts bàsics sobre màrqueting estratègic i operatiu ON i OFF line
b) El treball es centrarà sobre una problemàtica de comercialització i promoció d'un producte on s'utilitzarà el Màrqueting estratègic i operatiu. Mentre a les sessions teòriques revisarem els conceptes de màrqueting estratègic i operatiu, en les sessions pràctiques els estudiants aniran avançant de forma paral·lela i coherent en plantejaments i evolució del treball d'un cas concret de referència (real o simulat), sobre el qual s'aniran aplicant tots els coneixements adquirits ON i OFF.
Els estudiants s'organitzaran en grups. Algunes sessions teòriques aniràn acompanyades d'un a pràctica avaluada a realitzar en classe i / o en casa.Cada grup treballara sobre el cas des d'una perspectiva concreta i diferenciada, acordada entre el professor i el grup.
Es desenvoluparà un projecte de Pla de Mk ON i OFF line en grups que s'aniran tutoritzant diverses vegades durant el curs, lliuraments parcials avaluades,, que finalment es presentarà de forma oral i lliurament escrit.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions presencials teoria | 15 | 0,6 | 1, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de casos a l'aula o a casa | 36 | 1,44 | 1, 3, 4 |
tutories grupals | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Investigació, lectures, preparació prova síntesi | 40 | 1,6 | 1, 3, 4 |
Preparació de l'informe i de l'exposició de les 3 lliuraments del treball de curs | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de:
- Avaluació de la resolució dels casos a l'aula oa casa 30% (avaluació individual i / o en grups) .Totes les pràctiques valen el mateix per a un total del 30% de la nota final. Les pràctiques NO són recuperables (excepte justificada FORÇA MAJOR)
- Exposició i preparació de l'informe del treball de curs - primer lliurament: I 1ª TUTORIA 5% (avaluació de grup).
- Exposició i preparació de l'informe del treball de curs - segon lliurament: I 2DA TUTORIA 5% (avaluació de grup).
- Exposició i preparació de l'informe del treball de curs - tercer lliurament: 5% (avaluació de grup).
- Exposició i preparació de l'informe FINAL del treball de curs - LLIURAMENT ESCRITA: 15% (avaluació en grup) .I PRESENTACIÓ ORAL 10% (TOTAL PROJECTE 5 + 5 + 5+10 + 15 = 40% NOTA FINAL)
- Prova de síntesi escrita (EXAMEN FINAL): 30% (avaluació individual).
REQUISITS MÍNIMS PER NO ANAR A RECUPERACIÓ
Hi han 3 BLOCS A) PRÀCTIQUES B) PROJECTE C) EXAMEN. ELS 3 HAN DE TENIR UNA NOTA MÍNIMA D'3,5 / 10. AMB MENYS DE 3,5 EN ALGUN DELS BLOCS NO ES FA MITJA I S'ANIRA A RECUPERACIÓ
Si es té menys de 3,5 a A o B, la recuperació serà un petit treball, si es té menys de 3,5 a C (examen) s'anirà a un examen de recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació dels casos resolts (pràctiques) a l'aula o a casa (avaluació de grup). | 30% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4 |
Entrega final Proyecte ESCRIT per grups | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició FINAL ORAL DEL PROJECTE (avaluació de grup) | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició i preparació informe treball de curs - primer lliurament (avaluació de grup) | 5% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició i preparació informe treball de curs - segon lliurament (avaluació de grup) | 5% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Exposició y preparació informe traball de curs - tercer lliurament(avaluació grup) | 5% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4 |
Prova de síntesi escrita EXAMEN FINAL (avaluació individual) | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Porter, M La ventaja Competitiva
Santemases, M. “ Marketing , conceptos y estrategias
Kotler. P- “Fundamentos de Marketing”
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Lambin, JJ Marketing Estratégico v3 Esic, Madrid 2003
Moliné, Marçal malicia para vender con marca Deusto, Bilbao 1996
Porter, M La ventaja Competitiva
Ries, A & Trout, J Posicionamiento McGraw Hill, Madrid 1989
Ries, A & Trout, J Las 22 Leyes inmutables del marketing Harper Busine 1993
Aaker, David A. Construir marcas poderosas Gestión 2000, Barcelona 1996
Aaker, David A. & Joachimsthal, E. Liderazgo de marca Deusto, Bilbao 2001
Aaker, David A. et al. Gestión de Marcas Harvard Business Review, Deusto 1977
Agejas, J. A. & Serrano F.J. (Coords.) Ética de la Comunicación y de la Información Ariel Comunicación, Barcelona 2002
Alonso Rivas, Javier Comportamiento del Consumidor Esic, Madrid 2001
Ambler, Tim Marketing y Beneficios: Sistemas de mediciones y creación de valor Prentice Hall (Pearson Ed.), Madrid 2001
Aznar, H. & Catalán, M. Códigos éticos de publicidad y marketing Ariel Comunicación, Barcelona 2000
Herreros Arconada, Mario La publicidad (Fundamentos de la comunicación publicitaria) Editorial Pórtico, Barcelona, 1995