Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura s'inscriu dins la matèria de Comptabilitat. Per tal d'aconseguir un bon seguiment de la mateixa és aconsellable haver assolit els coneixements de les assignatures obligatòries de cursos anteriors "Introducció a la Comptabilitat" i "Anàlisi dels Estats Financers" del grau d’Administració i Direcció d'Empreses.
L'assignatura, de l'àmbit de la Comptabilitat Financera, està dedicada al tractament comptable de les combinacions de negocis, a desenvolupar el procés d'elaboració dels comptes anuals consolidats dels grups de societats i a la seva anàlisi i interpretació posterior.
En acabar l’aprenentatge, l'alumne serà capaç de:
1. COMBINACIONS DE NEGOCIS
1.1. Concepte de combinació de negocis
1.2. Classes de combinacions de negocis
1.3. Registre comptable de les combinacions de negocis: el mètode d’adquisició
1.4. Fusió de societats
1.5. Escissió de societats
2. GRUPS DE SOCIETATS
2.1. Noció de grup
2.2. Motius i avantatges de crear un grup de societats
2.3. Components d’un grup de societats
2.4. Noció de control i les diferents formes de domini
2.5. La consolidació i l’obligació de consolidar
2.6. Perímetre de consolidació
2.7. Bases legals i reglamentàries de la consolidació: normes espanyoles i internacionals.
3. MÈTODES DE CONSOLIDACIÓ
3.1. Procés de consolidació
3.1.1. Homogeneïtzacions
3.1.2. Agregació
3.1.3. Eliminacions
3.1.4. Formulació dels estats financers consolidats
3.2. Mètodes de consolidació segons tipus de societats
3.2.1. Mètode d’integració global
3.2.2. Mètode d’integració proporcional
3.2.3. Procediment de posada en equivalència
3.3. Comptes anuals consolidats
4. ADQUISICIÓ I MODIFICACIONS DEL PERCENTATGE DE CONTROL EN EL MÈTODE D’INTEGRACIÓ GLOBAL
4.1. Eliminacions inversions-patrimoni net en la primera consolidació
4.2. Eliminacions inversions-patrimoni net en consolidacions posteriors
4.3. Increment de la inversió i del percentatge de control
4.3.1. Adquisició per etapes
4.3.2. Inversions successives en una societat dependent
4.4. Reducció de la inversió i del percentatge de control
4.5. Participacions indirectes
5. ELIMINACIONS D'OPERACIONS INTRAGRUP EN EL MÉTODE D'INTEGRACIÓ GLOBAL
5.1. Eliminacions de partides intragrup o recíproques
5.2. Eliminacions de resultats d’operacions internes
5.2.1. Operacions internes amb existències
5.2.2. Operacions internes amb actius no corrents no amortitzables
5.2.3. Operacions internes amb actius no corrents amortitzables
5.4. Altres eliminacions
6. ELS COMPTES ANUALS CONSOLIDATS
6.1. Les normes comuns de presentació dels comptes anuals consolidats
6.2. Partides específiques delscomptes anuals consolidats
6.3. L’anàlisi financera dels comptes consolidats
A continuació es descriu l'organització i la metodologia docent que es seguirà en les diferents activitats formatives.
Classes de teoria:
Els continguts de l’assignatura seran impartits per la professora en forma de classes magistrals. El material utilitzat per a la presentació dels temes estarà a disposició dels alumnes al Campus Virtual de l'assignatura amb antelació a l'inici de cadascun d’ells. La finalitat de posar a disposició dels estudiants aquest material és que els permeti seguir les explicacions a classe amb més comoditat. En cap cas, no pot constituir l’únic material d’estudi dels continguts. Els alumnes hauran de consultar, com a mínim, les referències bibliogràfiques bàsiques que figuren en l’apartat corresponent d’aquesta guia i les que complementàriament aconselli la professora, si escau.
Classes pràctiques:
Les sessions de classes pràctiques es combinaran amb les de teoria, per la qual cosa no hi ha fixada cap sessió específica a la setmana. Aquestes classes es dedicaran a la resolució i comentari dels exercicis i casos proposats per la professora, els enunciats dels quals estaran a disposició dels estudiants al Campus Virtual de l’assignatura amb antelació suficient. Algunes d'aquestes classes pràctiques es duran a terme a les aules d'informàtica.
Tutories:
Es realitzaran tutories individuals per aquells alumnes que ho desitgin. L'objectiu d'aquestes sessions és resoldre dubtes, comentar exercicis o repassar conceptes. En elles l’estudiant és qui ha de dur l’iniciatva plantejant les qüestions a tractar. Les sessions de tutoria són presencials. En cap cas es faran tutories ni es resoldran dubtes per correo electrònic. Els horaris de tutoria de la professora Immaculada Vilardell pel curs 2019-2020 són: dilluns de 4 a 6 de la tarda i divendres de 10 a 11 del matí.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de pràctiques | 13 | 0,52 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Classes de teoria | 33 | 1,32 | 1, 4, 5, 7, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió i seguiment | 7,5 | 0,3 | 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom: lectura dels textos, estudi dels contingut, preparació i resolució d'exercicis | 93 | 3,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
L'avaluació de l'estudiant es farà de forma continua a partir de les evidències següents:
Els alumnes que un cop determinada la nota mitjana final del curs hagin obtingut una qualificació igual o superior a 3,5, però inferior a 5, podran participar del procés de recuperació, el qual consistirà d'un examen detots el continguts de l'assignatura. L'estudiant que superi aquesta prova aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la nota anterior.
L'assignatura només pot ser avaluada pel sistema d'avaluació descrit anteriorment. Un estudiant que hagi participat en dues de les activitats d'avaluació anteriors es considera que participa de l'avaluació continuada. Per tant, un alumne tindrà una qualificació de NO AVALUABLE quan només hagi participat en una activitat d'avaluació. La no participació en alguna de les activitats d'avaluació descrites serà qualificada amb un zero a efectes de mitjanes i ponderacions per a la nota final, tret que l'estudiant justifiqui documentalment les causes que li han impedit participar en aquella activitat.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les proves individuals es duran a terme en els períodes i en les dates programades en el calendari d'exàmens de la Facultat. La primera prova està prevista pel dimecres 25 de març de 2020 a les 11 hores i, la segona, pel dijous 4 de juny de 2020 a les 11:30 hores. Les dates de la resta d’activitats d'avaluació (exercicis, lliurament de treballs, ...), tret dels que es proposin directament a l’aula, s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia iEmpresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió deles qualificacions
Coincidint amb el darrer examen s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals.De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants que no hagin superat la nota mínima d'alguna de les proves individuals o aquells que tinguin una nota mitjana de curs situada entre 3,5 i 4,9 podran participar del procés de recuperació. L'examen de recuperació està programat en el calendari d'exàmens de la Facultat pel dimarts 30 de juny de 2020 a les 11 del matí.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis, participació i assistència | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 |
Lliurament del treball de síntesi | 10% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 7, 9, 10, 12 |
Proves períodiques | 80% | 3,5 | 0,14 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Bàsica:
Complementària:
Per cada tema es facilitaran exercicis així com material complementari, si escau. Es recomana la consulta del CAMPUS VIRTUAL.