Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OB | 2 | 2 |
2501573 Economia | OB | 2 | 2 |
Es recomana haver superat les següents assignatures:
Introducció a la Economia
Matemàtiques I
Matemàtiques II
Microeconomia I
L'objectiu de l'assignatura es conèixer les eines bàsiques de l'anàlisi microeconòmica i obtenir la capacitat per a aplicar-les.
Els temes que es tracten inlcouen ElsMercats (competitius i monopolistics), l'Equilibri i l'Anàlisi del benestar.
Tema I: Agregació
I.1 Demanda i oferta agregades
I.2 L'elasticitat
I.3 Els excedents dels consumidors i dels productors
Tema II: Mercats competititius
II.1 L'equilibri del mercat
II.2 L'estabilitat de l'equilibri: el model de la "teranyina"
II.3 Estàtica comparativa: incidència dels impostos
II.4 L'eficiència del mercat competitiu
Tema III: Monopoli
III.1 La maximització de beneficis
III.2 Causes, eficiència i regulació dels monopolis
III.3 La discriminació de preus
III.4 El monopsoni
Tema IV: L'oligopoli i les interaccions estratègiques
IV.1 L'equilibri de Cournot
IV.2 L'equilibri de Bertrand
IV.3 L'equilibri de Hotelling
IV.4 L'equilibri de Stackelber
IV.5 Competència Monopolística
Tema V. El model d'equilibri general amb intercanvi pur
V.1 La caixa d'Edgeworth
V.2 Assignacions eficients en el sentit de Pareto
V.3 L'equilibri walrasià
V.4 Els teoremes fonamentals de l'economia del benestar
La metodologia inclou estudi, preparació i discussió d'exercicis, lectura de textos, classes magistrals, exercicis en grup i tutories.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 33 | 1,32 | 5 |
Exercicis i discussió de grup | 11,5 | 0,46 | 4, 5, 6, 7, 14, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 4, 5, 6, 7, 13, 14, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, preparació i discussió d'exercicis | 80,5 | 3,22 | 4, 5, 6, 7, 13, 14, 18, 19 |
Lectura de textos | 15 | 0,6 | 4, 5, 6, 7, 13, 14, 18, 19 |
Procés d'avaluació
El procés d'avaluació consistirà en una prova d'avaluació final amb un pes del 50%, un examen parcial, amb un pes del 35% i, com a mínim, una prova d'avaluació addicional. Com a mínim una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus examen escrit i almenys una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus test (multiresposta).
Un estudiant que es presenta i lliura qualsevol prova d'avaluació no podrà ser considerat com No Avaluable.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Prova de Recuperació (antigament "Reavaluació")
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l'assignatura entre 3,5 i 4,9 per a presentar-se a recuperació.
La data d'aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La nota de la Prova de Recuperació serà qualitativa, amb dues possibles opcions: apte o no apte. Si s'obté una nota d'apte, la nota numèrica final de l’assignatura serà igual a 5. Si el alumne o alumna obté un "no apte", no superarà l’assignatura y la seva nota final serà la nota prèvia a la recuperació.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Normes de comportament
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, el/la professor/a podrà minvar la nota mitjana obtinguda en les "activitats d'avaluació addicionals" entre un 1 i 2 punts sobre 10 a aquell/a alumne que de forma reiterada no respecti les indicacions del/de la professor/a quant a normes de comportament a classe. El/la professor/a anunciarà aquestes normes a principi de curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres proves avaluatives | 20 per cent | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19 |
Examen parcial | 30 per cent | 1,5 | 0,06 | 4, 5, 6, 7, 13, 14, 18, 19 |
Exàmen Final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Varian, H., Microeconomia Intermedia: Un enfoque actual. ANTONI BOSCH. (Qualsevol edició)
Complementària:
Morgan, C. W., Katz, M. L., Rosen, S. (2009), Micoreconomics, McGraw-Hill Higher Education.
Estrin, S. Laidler, D. Dietrich, M. (2008), Microeconomics, Pearson Education