Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 1 |
Cal tenir capacitat per llegir i comprendre textos acadèmics en anglès. És convenient, encara que no és obligatori, tenir superada l'assignatura "Introducció a l'Economia" de primer curs.
Al finalitzar l’assignatura, l’alumne serà capaç de:
- Comprendre texts econòmics de revistes i diaris generals d’economia amb especial referència a l'Àsia Oriental.
- Comprendre la posició i el paper de l'Àsia Oriental a l'economia mundial.
- Conèixer i comprendre l'economia política de les diferents pautes de creixement i desenvolupament dels països de l'Àsia Oriental.
- Presentar un informe sobre algun aspecte concret d'un país o sector econòmic de l'Àsia Oriental.
Tema 1: Entorn econòmic de l'Àsia Oriental. Integració regional i globalització.
Tema 2: Japó: La Restauració Meiji. Imperialisme i economia de postguerra.
Tema 3: Japó: El miracle econòmic japonès i les dècades perdudes.
Tema 4: Els quatre tigres asiàtics: Corea del Sud, Taiwan, Hong-Kong i Singapur.
Tema 5: Xina: Economia planificada. Reformes i desenvolupament econòmic.
Tema 6: La Xina i l'economia global. Comerç, inversió i projecció exterior.
Tema 7: Les economies emergents del sud-est asiàtic.
1. Activitats dirigides:
- Exposició del professor dels temes generals. A fi i efecte d’assolir els objectius establerts, aquesta assignatura se centra en classes teòriques.
- Resolució d’exercicis teòrics-pràctics amb els estudiants, en grup o individualment.
- Debats entre estudiants sobre el tema exposat i prèviament llegit o explicat.
- Presentacions.
2. Activitats supervisades:
- Exercicis per casa, lectures obligatòries.
3. Activitats autònomes:
- Treball de lectura i redacció, individualment o en grup.
- Resum de les classes, comentari sobre texts, articles, llibres, etc.
L'estudiant ha de tenir en compte les notícies i les informacions publicades al Campus Virtual / Moodle.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes, exercicis teòrics i pràctics, presentacions i debats. | 50 | 2 | 2, 4, 5, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis, lectures obligatòries. | 34 | 1,36 | 1, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treballs escrits. | 45 | 1,8 | 1, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16 |
Avaluació continuada, la nota final és el resultat de ponderar:
- un 30% la nota del treball individual o col·lectiu
- un 35% la nota de l'examen primera part del curs
- un 35% la nota de l'examen segona part del curs
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial I | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 9, 14, 15 |
Examen parcial II | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 9, 14, 15 |
Treball individual o col·lectiu | 30% | 17 | 0,68 | 1, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 16 |
Amsden, Alice H. (1989) Asia’s Next Giant: South Korea and Late Industrialization. Oxford University Press.
Amsden, Alice H. i Chu, Wan-wen (2003) Beyond Late Development: Taiwan’s Upgrading Policies. The MIT Press.
Asian Development Bank (2018) Asian Economic Integration Report. Towards optimal provision of regional public goods in Asia and the Pacific (lliure accés).
Armstrong, Shiro i Westland, Tom (2018), eds., Asian Economic Integration in the Era of Global Uncertainty. Australian National University (ANU) Press (lliure accés).
Bray, Francesca (1986) The Rice Economies. Technology & Development in Asian Societies. Basil Blackwell.
Chiu, Stephen W. K. (2019) City-States in the Global Economy: Industrial Restructuring in Hong Kong and Singapore. Routledge.
Duus, Peter (1989), ed., The Cambridge History of Japan. Volume 6: The Twentieth Century. Cambridge University Press.
Flath, David (2000) The Japanese economy. Oxford University Press.
Fruin, Mark (1992) The Japanese enterprise system.Competitive Strategies and Cooperative Structures. Oxford University Press.
Garnaut, Ross i Song, Ligang (2018) China’s 40 years of reform and development. The ANU Press (lliure accés).
Goh, Evelyn (2013) The Struggle for Order: Hegemony, Hierarchy, and Transition in Post-Cold War East Asia. Oxford University Press.
Hal Hill, María Socorro Gochoco Bautista, eds., (2013) Asia Rising. Growth and Resilience in an Uncertain Global Economy. Asian Development Bank. Edward Elgar (lliure accés).
Hamashita, Takeshi (2008) China, East Asia and the Global Economy. Regional and historical perspectives. Routledge.
Hamilton Gary G. i Cheng, Shu-kao (2017) Making money. How Taiwanese industrialists embraced the global economy. Stanford University Press.
Hatch, Walter (2010) Asia’s Flying Geese: How Regionalization Shapes Japan. Cornell University Press.
Howe,Christopher (1996) The origins of the Japanese trade supremacy. University of Chicago Press.
Huang, Yasheng (2008) Capitalism with Chinese Characteristics: Entrepreneurship and the State. Cambridge University Press.
Huff, W. Gregg (2004) The Economic Growth of Singapore: Trade and Development in the Twentieth Century. Cambridge University Press.
Jansen, Marius B. (1989), ed., The Cambridge History of Japan. Volume 5: The Nineteenth Century. Cambridge University Press.
Johnson, Chalmers (1982) MITI and the Japanese Miracle: The Growth of Industrial Policy, 1925-1975. Stanford University Press.
McNamara, Dennis L. (1990) The colonial origins of the Korean enterprise. Cambridge University Press.
Naughton, Barry (2007) The Chinese economy. Transitions and growth. The MIT Press.
Ohno, Kenichi (2006) The Economic Development of Japan. The Path travelled by Japan as a developing country. GRIPS Development Forum (lliure accés).
Pomeranz, Kenneth (2000) The Great Divergence. China, Europe and the making of the modern world economy. Stanford University Press.
Rawski, Thomas G. (2009), ed., China’s Great Economic Transformation. Cambridge University Press.
Studwell, Joe (2013) How Asia Works. Success and failure in the World's Most Dynamic Region. Profile Books.
Walter, Andrew, i Zhang, Xiaoke (2012), eds., East Asian Capitalism: Diversity, Continuity, And Change. Oxford University Press.
Wu, Jinglian (2005) Understanding and interpreting Chinese economic reform. Texere.
Yeung, Henry Wai-chung (2016) Strategic Coupling: East Asian Industrial Transformation in the New Global Economy. Cornell University Press.
Es proposaran articles i pàgines web per al seguiment dels diferents temes a classe.