Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits.
1. OBJECTIUS DEL GRAU DE TURISME
L'objectiu principal del curs és permetre aquells alumnes que encara no ho han fet, arribar i accreditar el nivell B2.
A més, desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest quart curs L'ESTUDIANT haurà de ser capaç de:
Objectius d’habilitats
En finalitzar aquest curs, els alumnes haurien de ser capaços de saber fer el següent:
2. OBJECTIUS DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
L’objectiu principal és desenvolupar les destreses comunicatives en anglès dels estudiants que ja hagin assolit un nivell C1.
Habilitats lingüístiques
Habilitats paralingüístiques
Habilitats personals
1. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME
Funcions lingüístiques
Els aspectes enumerats a continuació contenen funcions lingüístiques de caire general i també específic dins el camp del turisme.
Continguts gramaticals
L’alumne ha de ser capaç de reconèixer i utilitzar de forma adequada a cada situació comunicativa els punts gramaticals següents:
Continguts lèxics
Els continguts lèxics s’emmarquen, bàsicament, dins dels següents camps: educació, treball, turisme, cultura, la naturalesa i el medi ambient, el temps, la salut i les activitat d’oci, les relacions humanes i la comunicació, les noves tecnologies.
Expressió escrita
Els alumnes faran ús de les funcions lingüístiques, gramàtica i vocabulari descrits a dalt i, específicament, desenvoluparanl’expressió escrita en les següents àrees:
La lectura és un component crucial del curs. A banda del llibre de curs, el professorat assignarà una gran varietat de textos per ajudar l’alumnat a desenvolupar la seva capacitat de comprensió lectora i millorar així en les àrees de coneixement lingüístic.
2. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Funcions lingüístiques
Habilitats i estratègies
Desenvolupament d’habilitats personals
1. GRAU DE TURISME
Als cursos d’anglès s’intenta que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i a les pràctiques que fa fora de l’aula, per tal de treballar contextos comunicatius molt similars a situacions de la vida real. El docent dissenya i promou activitats perquè l’alumne participi a classe i sigui el protagonista del seu propi aprenentatge.
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en el context global com dins l’àmbit del turisme. Dit d’una altra manera, l’èmfasi es posa en el procés de l’aprenentatge més que no pas a rebre presentacions teòriques per part del professor.
Segons el context i les necessitats, els professors utilitzaran els següents mètodes:
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Es combinen els continguts teòrics de les classes magistrals i les lectures amb activitats centrades en l’estudiant, en què la font principal d’aprenentatge serà la reflexió guiadasobre les seves pròpies experiènciesi percepcions dins i fora de l’aula. Es milloraran les destreses gràcies a una participació activa en els reptes comunicatius proposats.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
No presencial | 56 | 2,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 2, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 8 |
El sistema d'avaluació és diferent per al Grau de Turisme (1) i el Grau de Turisme en anglès (2).
1. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME
Els estudiants que encara no ho hagin fet hauran d'assolir el nivell B2 del MECR al final del curs.
Convocatòria d'avaluació continuada
Per a la avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima del 80 % a les classes.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que poden avaluar les quatre destreses lingüístiques. Les activitats es poden fer a casa o a classe.
A continuació, es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Es poden aprofitar els dies que dóna el centre per fer exàmens a mig curs per dur a terme activitats que formin part del dossier, com per exemple miniproves de comprensió oral o de comprensió escrita.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan dues proves parcials: una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d'avaluació continuada:
Aquesta prova a més de formar part de l’avaluació continuada, és un a prova de nivell que dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i segueix les especificacions establertes pel Servei de Llengües de la UAB. Cal remarcar que, com és un examen de competència lingüística per determinar el nivell de competències de l’alumne, no necessàriament té relació directa amb els continguts treballats durant el curs.
Mitjançant la prova, l’alumne ha de demostrar que ha assolit el nivell requerit (B2) per poder superar l’assignatura.
Si se supera la prova al nivell requerit el resultat representa un 40% de la nota d’avaluació continuada.
És obligatori superar la prova per a aprovar la convocatòria de avaluació continuada.
La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final juntament amb els alumnes que no han fet l’avaluació continuada.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Convocatòria d’examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües.
Aquesta prova és un examen de competència lingüística, mitjançant el qual l’alumne ha de demostrar que ha assolit el nivell requerit (com a mínim B2) per l’assignatura.
Si l’alumne no ha seguit l’avaluació continuada durant el curs i supera la prova, la qualificació final per l’assignatura serà 5.
La superació de l'examen final dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Convocatòria de reavaluació
L’estudiant que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de mitjana de l’examen en la convocatòria d’examen final té dret a reavaluació.
La reavaluació consistirà a repetir l’examen final en la convocatòria del mes de juny. Qualsevol persona amb dret a reavaluació haurà de fer una nova prova completaque avalua les quatre destreses(comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions establertes pel Serveide Llengües.
La superació de l'examen final en la convocatòria de reavaluació dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Si se supera la prova,la qualificació final per l’assignatura serà 5.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no puguin assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
Aquell alumnat que es presenta a reavaluació i supera la prova en aquesta convocatòria, tindrà dret al certificat de nivell del Servei de Llengües.
2. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Durant el curs, es demanarà als estudiants que duguin a terme diversos projectes de treball en grup a més d’un diari on hauran de prendre nota de les percepcions que tenen sobre el seu progrés, així com reflexionar sobre de quines formes poden millorar les seves habilitats.
Se’ls avaluarà la capacitat d’identificar àrees d’automillora.
També hi haurà un examen final escrit.
El nivell de compromís amb el propi procés d’aprenentatge i la participació activa a classe també s’avaluarà.
Les activitats avaluables seràn:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 2, 5, 6, 7 |
Activitats d'expressió escrita i d'expressió oral | 24% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Dossier | 14% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Prova final | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 4, 8 |
Proves parcials | 12% | 1 | 0,04 | 3, 4, 8 |
Anglès per Turisme
English for International Tourism (Pearson) Peter Strutt
Highly Recommended (Oxford) Trish Scott and Alison Pohl
Diccionari
http://www.oxfordlearnersdictionaries.com (amb pronunciació)
Explicacions de la Grammar
Practical English Usage Online (Molt recomanat)
My Grammar Lab Intermediate and Advanced
https://www.pearsonelt.com/tools/digital/my-grammar-lab.html
Exercicis de gramàtica
http://www.englishgrammarsecrets.com/
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
Vocabulari
https://elt.oup.com/student/oefc/tourism2/?cc=global&selLanguage=en&mode=hub
https://elt.oup.com/student/oefc/tourism3/?cc=global&selLanguage=en&mode=hub
http://www.gdrc.org/uem/eco-tour/t-glossary.html
http://www.englishformyjob.com/ell_hotelindustry.html
http://www.englishformyjob.com/ell_traveltourism.html
Comprensió oral i escrita
https://es.englishcentral.com/videos
https://es.lyricstraining.com/
http://www.breakingnewsenglish.com/
Anglès Britànic:
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish
https://www.facebook.com/bbclearningenglish.multimedia/
https://www.voicetube.com/channel/bbc/5
http://bbcworldservice.radio.net/
Anglès Americà:
http://learningenglish.voanews.com/
Anglès Australià:
http://www.australiaplus.com/international/learn-english-video-courses/
http://www.radioaustralia.net.au/international/learn-english
Expressió escrita
https://owl.english.purdue.edu/sitemap/
Preparació exàmens
http://wuster.uab.es/ctestpractice/
Temari de turisme
https://www.ted.com/talks/aziz_abu_sarah_for_more_tolerance_we_need_more_tourism
https://www.youtube.com/watch?v=kLRanIhp2jg
http://www.crctourism.com.au/Page/Home.aspx
http://www.gdrc.org/uem/eco-tour/eco-tour.html
http://www.nationalgeographic.com/
https://victoriastraveladventures.com/tag/niche-tourism/
https://www.youtube.com/watch?v=N_5eKX1vvOg
https://www.youtube.com/watch?v=XdsVzspgTl4
https://www.youtube.com/watch?v=2CbcZbVvJ6s
http://culturalheritagetourism.org/
http://www.englishformyjob.com/ell_hotelindustry.html
http://www.englishformyjob.com/ell_traveltourism.html
http://www.englishformyjob.com/ell_politeness.html
http://www.englishformyjob.com/english-for-flight-attendants2.html