Logo UAB
2019/2020

Anglès per a les ciències socials

Codi: 101106 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
2500259 Ciència política i gestió pública FB 1 A
2500262 Sociologia FB 1 A
2503778 Relacions Internacionals FB 1 A

Professor/a de contacte

Nom:
Ana Fernández Montraveta
Correu electrònic:
Ana.Fernandez@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Lovell Margaret West Underhill
June Meyer
Merce Coll Alfonso

Prerequisits

És aconsellable un nivell mínim de coneixement de l'anglès equivalent al B2.

Al començament del curs es realitzarà una prova de nivell per determinar el grups: cal fer la prova de nivell que es realitza el Servei de Llengües (UAB), a més a més d'una entrevista i redacció breus.

 

 

Objectius

  • Millorar el nivell d'anglès, tant escrit com parlat, dels estudiants, per assolir un nivell B2.2 o de C1 segons el nivell d'entrada.
  • Ser capaços de comprendre textos autèntics de dificultat mitjana del domini de la seva especialitat.
  • Ser capaços de parlar sense errors de gramàtica bàsics i amb pronunciació correcta sobre temes d'interès en el camp de les ciències socials.
  • Comprendre material audiovisual en diferents formats.
  • Escriure assajos argumentatius i d'opinió sobre diferents temes relacionats amb els camps de la sociologia, la ciència política i les relacions internacionals.
  • Organitzar les idees i el contingut d'un escrit de manera adequada i utilitzar les tècniques més comunes de la retòrica i el debat en el domini de les ciències socials.

 

 

Competències

    Ciència política i gestió pública
  • Demostrar que es coneix i se sap aplicar la terminologia bàsica en anglès utilitzada en les ciències polítiques.
  • Gestionar la distribució del temps disponible per assolir els objectius establerts per portar a terme la tasca prevista.
  • Identificar fonts de dades i fer recerques bibliogràfiques i documentals.
  • Interpretar i utilitzar acadèmicament textos en anglès.
  • Sintetitzar i analitzar informació de manera crítica.
  • Treballar autònomament.
    Sociologia
  • Analitzar problemes derivats de l'aplicació de polítiques públiques i de situacions de conflicte reconeixent la complexitat dels fenòmens socials i de les decisions polítiques que afecten la democràcia, els drets humans, la justícia social i el desenvolupament sostenible.
  • Avaluar la qualitat del propi treball.
  • Comunicar de manera efectiva, mitjançant un nivell bàsic de llengua anglesa, les anàlisis bàsiques dels fenòmens socials.
  • Demostrar que es comprenen les anàlisis dels fenòmens socials presentades en llengua anglesa, i observar-ne els punts forts i febles.
  • Descriure els fenòmens socials de manera teòricament rellevant i tenint en compte la complexitat dels factors implicats, de les seves causes i dels seus efectes.
  • Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Gestionar el propi temps: planificar l'estudi propi, gestionar la relació amb un tutor o tutora o un assessor o assessora, i establir i complir els terminis adequats per a un projecte de treball.
  • Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
    Relacions Internacionals
  • Elaborar i preparar la presentació d’informes i/o propostes d’intervenció.
  • Identificar fonts de dades i fer recerques bibliogràfiques i documentals rigoroses.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Utilitzar l’anglès tant per rebre com per comunicar informació, anàlisis i propostes.

Resultats d'aprenentatge

  1. Avaluar la qualitat del propi treball.
  2. Comunicar de manera efectiva, mitjançant un nivell bàsic de llengua anglesa, les anàlisis bàsiques dels fenòmens socials.
  3. Criticar l'opinió d'un comentarista sobre aspectes relacionats amb la democràcia, els drets humans, la justícia social o el desenvolupament sostenible.
  4. Demostrar que es comprenen les anàlisis dels fenòmens socials presentades en llengua anglesa, i observar-ne els punts forts i febles.
  5. Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  6. Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  7. Distingir textos escrits en anglès.
  8. Elaborar discursos en anglès amb la terminologia habitual de les ciències polítiques.
  9. Elaborar i preparar la presentació d’informes i/o propostes d’intervenció.
  10. Elaborar missatges orals significatius en anglès.
  11. Elaborar textos bàsics escrits en anglès.
  12. Esmentar les principals definicions de l'acció social, de l'estructura social i del conflicte.
  13. Gestionar el propi temps: planificar l'estudi propi, gestionar la relació amb un tutor o tutora o un assessor o assessora, i establir i complir els terminis adequats per a un projecte de treball.
  14. Gestionar la distribució del temps disponible per assolir els objectius establerts per portar a terme la tasca prevista.
  15. Identificar fonts de dades i fer recerques bibliogràfiques i documentals rigoroses.
  16. Identificar fonts de dades i fer recerques bibliogràfiques i documentals.
  17. Interpretar i utilitzar acadèmicament textos en anglès.
  18. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  19. Relacionar textos divulgatius (escrits en anglès) amb els principals conceptes sociològics.
  20. Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  21. Sintetitzar i analitzar informació de manera crítica.
  22. Traduir els conceptes especialitzats de la llengua anglesa a les llengües catalana i/o castellana.
  23. Treballar autònomament.
  24. Utilitzar el vocabulari i la gramàtica bàsics de la llengua anglesa.
  25. Utilitzar l’anglès tant per rebre com per comunicar informació, anàlisis i propostes.

Continguts

A través de textos reals i de material audiovisual relacionats amb l'àmbit d'estudi de les ciències socials es treballaran aspectes lèxics, gramaticals, orals, discursius i de comprensió lectora rellevants en aquest registre lingüístic. Es posarà especial èmfasi en el domini del discurs acadèmic d'aquestes àrees de coneixement.

 

HABILITATS FUNCIONALS:


HABILITATS ORALS:


· Fer un discurs (individual)
· Fer una presentació oral amb ajuda d'elements visuals
· Debatre i expressar l'opinió pròpia


HABILITATS ESCRITES:


· Escriure una crítica per un article o un llibre
· Escriure un assaig d'opinió
· Expressar la pròpia opinió per escrit
· Escriure i organitzar paràgrafs de forma coherent
· Escriure parts d'un treball de recerca
· Citar fonts i crear una secció de referències
· Descriure gràfics i tendències

 


HABILITATS LECTORES:


· Comprensió lectora: articles de diari, articles de recerca de l'àmbit i/o llibres.


HABILITATS AUDITIVES:


· Comprensió auditiva: diferents formats (noticies, vídeos informatius) i diferents accents (britànic, americà, etc.).


ÚS DE LA LLENGUA:


· Registre i formalitat
· Connectors lògics
· Verb + preposició - combinacions
· Temps verbals
· Verbs modals
· Estil indirecte
· Veu passiva
· Inversions
· Oracions subordinades
· Estructures de subcategorització

 

 

Metodologia

Aquest curs és instrumental i eminentment pràctic. A més del treball realitzat a l'aula, s'espera que l'alumnat es prepari material i lectures a casa de forma autònoma. La metodologia docent es basarà en la tipologia d'activitats següent:

     Activitats guiades (30%, 3.6 cr)
     Activitats supervisades (15%, 1.8 cr)
     Activitats autònomes (46%, 6 cr)
     Activitats d'avaluació (9%, 0.6 cr)

Activitats guiades:

- Classes teòriques, discussions en grup, presentations orals i debats a classe, i realització d'exercicis.


Activitats supervisades:


- Tutories, preparació de debats, discussions i presentacions. Revisió i correcció de deures.


Treball autònom:


- Lectura de textos, articles i llibres, exercicis de gramàtica i vocabulari i tasques d'escriptura.

- Visionat de material audiovisual adequat al camp d'estudi.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes a l'aula 30 1,2 1, 22
Comprensió oral 15 0,6 3, 4, 5, 6, 21, 23, 25
Debats, exposicions o simulacions 25 1 1, 5, 6, 10, 12, 14, 15, 17, 20, 23, 24
Producció Textual 20 0,8 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25
Tipus: Supervisades      
Preparació de debats i exposicions 25 1 1, 3, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 15, 18, 21, 23
Revisió i correcció de deures 20 0,8 1, 5, 13, 16, 22, 24
Tutories 3 0,12 13, 14
Tipus: Autònomes      
Cerca d'informació i de materials 25 1 4, 5, 13, 14, 15, 16, 23
Estudi del contingut i preparació exàmens 40 1,6 5, 13, 23
Exercicis i tasques 45 1,8 1, 5, 7, 11, 13, 16, 18, 23, 24
Preparació de treballs escrits 29 1,16 1, 4, 6, 8, 11, 12, 19, 21, 24, 25

Avaluació

Avaluació continuada (formativa)

- Activitats desenvolupades a l'aula o fora de l'aula durant el curs: 20%

- Presentacions orals, debats i discussions: 20%

- Examen parcial 1r semestre: 20%

- Participació a classe i contribució a l'aula Moodle: 10%

El procés d'aprenentatge d'una llengua exigeix una dedicació constant durant tot el curs, per tant en aquesta assignatura té un pes important l'avaluació continuada de les produccions orals i escrites de l'alumnat.

 

Examen final (avaluació sumativa):

  -
Gramàtica i terminologia rellevant per al camp de les ciències socials: 10%
  -
Comprensió lectora: 10%
  -
Producció escrita: 10%

 

Calendari d'avaluació (aproximat)

- Examen parcial: finals de desembre del 2019.

- Examen final: finals de maig o juny del 2020.

- Altres activitats: durant el curs.

- Recuperació: 2020 (per assignar).

 
Nota final:

La nota final es calcularà tenint en compte el pes assignat a cada ítem d'avaluació.

Els estudiants que completin més del 30% de les tasques assignades no podran rebre la qualificació de "no avaluable".

En cas de detectar-se plagi, total o parcial, l'avaluació de la prova serà 0.

Recuperació


S'ha d'aprovar l'examen final per passar l'assignatura. Si l'estudiant suspèn l'examen parcial però aprova el final, el parcial no comptarà per a la nota final i el percentatge corresponent a la nota del parcial se sumarà al percentatge de l'examen final. Si se suspenen tots dos, només caldrà recuperar el final.

No hi ha recuperació per a les activitats orals o en grup ni per a aquelles que s'hagin lliurat durant el curs.

D’acord amb l’article 117.2 de la Normativa acadèmica de la UAB, l’avaluació de l'alumnat repetidor podrà consistir en una sola prova de síntesi. L’alumnat repetidor que es vulgui acollir a aquesta possibilitat, caldrà que es posi en contacte amb el professorat a principi de curs.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Exposició oral i debat 20% 6 0,24 2, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 15, 20, 21, 24, 25
Lliurament de tasques durant el curs 20% 6 0,24 3, 5, 14, 15, 16, 18, 19, 23
Participació a classe i al Moodle 10% 5 0,2 1, 2, 6, 10, 18, 21, 24
Prova avaluació (1er semestre) 20% 2 0,08 4, 5, 6, 8, 11, 13, 24
Prova avaluació: comprensió textual (sumativa) 10% 1 0,04 5, 14, 23
Prova avaluació: coneixements de llengua (sumativa) 10% 2 0,08 5, 18, 22, 24
Prova avaluació: producció textual (sumativa) 10% 1 0,04 2, 3, 4, 6, 7, 11, 12, 17, 20, 21, 25

Bibliografia

 

Gramàtiques i llibres de referència i pràctica

Carter, Ronald & Michael McCarthy (2006). Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press.

Murphy, Raymond (2012). English Grammar in Use. With Answers. Cambridge: Cambridge University Press.

Quirk, Randolph.; Sidney Greenbaum; Geoffrey Leech & Jan Starvik (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.

Vince, Michael (2003). Advanced Language Practice with Key. Oxford: Macmillan.

 

Activitats per practicar la lectura, la escriptura i les destreses orals

 

Anderson Kenneth, Joan Maclean & Tony Lynch (2004) Study Speaking. Cambridge: Cambridge University Press.

Crème, Phyllis and Mary Lea (2002) Writing at University. A Guide for Students. Buckingham: Open University Press.

Dignen, Bob (2011). Fifty Ways to  Improve your Presentation Skills in English. Orient Black Swan.

Glendinning, Eric H. & Beverly Holmström (2004). Study Reading. A Course in Reading Skills for Academic Purposes. (2nd edition). Cambridge: Cambridge University Press.

McCarthy, Michael & Felicity O'Dell (2016) Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

 

Diccionaris

Cambridge Advanced Learner's Dictionary. (2003). Cambridge: Cambridge University Press.

Collins. Diccionario electrónico bilingüe: inglés-español;español-inglés (2005). Paris: Softíssimo; Harper Collins Publisher.

WehmeierSally; Colin McIntosh & Joanna Turnbull (2005). Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English. Oxford: Oxford University Press (7th edition).

Macmillan English Dictionary for Advanced Learners. (2003). Oxford: Macmillan.

Sinclair, John (2001). Collins Cobuild English Language Dictionary.London: Collins.

 

Diccionaris en línia

http://dictionary.cambridge.org

https://en.oxforddictionaries.com

 

Fonts d'informació en anglès:

Al-Jazeera: www.aljazeera.com
BBC News: www.bbc.com
El País in English: http://elpais.com/elpais/inenglish.html
The Guardian: www.guardian.com
The Local.es: www.thelocal.es
The New York Times: www.nytimes.com