Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
Cal un nivell inicial al quart curs d’anglès C1-C2 del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, segons el qual l’usuari pot comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit. Pot expressar- se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions. Pot utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals. Pot produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
Juntament amb Factors individuals en l’aprenentatge de l’anglès és recomanable cursar l’assignatura Metodologia de l'ensenyament.
Aquesta assignatura introdueix l’estudiant en la descripció i l’anàlisi dels factors individuals en l’aprenentatge de l’anglès en relació a la lingüística aplicada i a les teories d’ensenyament de l’anglès. L’assignatura analitza la relació entre l’aprenentatge de l’anglès i l’edat, la motivació, l’actitud, l’aptitud, l’ansietat i les estratègies d’aprenentatge i analitza com aquests factors afecten el procés d’aprenentatge. També s’estudiarà les implicacions que els factors individuals d’aprenentatge tenen per la pràctica docent de l’anglès.
En completar l’assignatura l’estudiant podrà:
- Entendre les teories que analitzen els factors individuals d’aprenentatge de l’anglès.
- Aplicar les teories d’aprenentatge de llengües a l’estudi dels factors individuals d’aprenentatge.
- Entendre i descriure la relació entre els factors individuals i els resultats d’aprenentatge.
- Revisar estudis de recerca sobre els factors individuals i analitzar-ne la metodologia.
- Analitzar la seva pràctica docent de manera crítica en relació als factors individuals d’aprenentatge.
- Desenvolupar estratègies i tècniques per adreçar les diferències individuals d’aprenentatge dins la pràctica docent.
- Entendre i descriure la relació entre els factors individuals, resultats d’aprenentatge i el genere.
- Introducció als factors individuals en l'adquisició del llenguatge.
- Successful and unsuccessful learners.
- Age: Critical Period Hypothesis. Phallacies of the Age Factor.
- Personality, gender, motivation and cognitive styles.
- Aptitude
- Learning strategies.
- Individual differences and teaching practice.
- Classes magistrals amb suport TIC i discussió en grup.
- Realització d'exercicis pràctics.
- Tutories de suport per a la realització de treballs.
- Lectures d'obres de referència i de material bibliogràfic.
-Ús de TIC i Moodle
-Realització de treballs individuals i en grup.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 13 |
Classes teòriques. | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació oral | 4,5 | 0,18 | 5, 7, 8, 9, 10, 13 |
Tutories | 13 | 0,52 | 4, 5, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures de textos i estudi | 40 | 1,6 | 5, 6, 11, 12 |
Participació en l'entorn virtual | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 12 |
Realització de treballs | 18 | 0,72 | 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Totes les tasques són OBLIGATÒRIES.
- El lliurament del 30% dels ítems d’avaluació (treball/exercici/examen) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No presentat com a nota de final de curs.
- El nivell d’anglès (C1-C2) es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final.
- MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació:
Els estudiants poden optar a la recuperació si la nota mitjana obtinguda de les activitats d'avaluació és de 3,5 i si han aprovat el 70% de les activitats. És a dir, només un 30% del curs (l'examen o un dels dos assignments) poden ser recuperats i només si l'estudiant ha completat totes les tasques d'avaluació.
Les activitats següents no poden ser recuperades: presentació oral, lectura guida.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lectura guiada d´algunes lectures del curs | 15% | 5 | 0,2 | 6, 9, 10 |
Presentació oral en parelles | 15% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 9, 10 |
Prova escrita al final del semestre | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Tasques que els alumnes duran a terme fora de les hores de classe | 40% | 10 | 0,4 | 2, 5, 6, 11, 12, 13 |
Bialystok, Ellen. (2002). On the reliability of robustness: A reply to DeKeyser. Studies in Second Language Acquisition 24: 481-488.
Block, David. "Language and gender and SLA." Quaderns de Filologia. Estudis Linguistics 7 (2002): 49-73.
Cao, Yiqian. & Philip, Jenefer. 2006. Interactional context and willingness to communicate: a comparison of behaviour in whole class, group and dyadic interaction. System 34, 480–93.
Csizer, Kata and Z. Dörnyei, Zoltán. (2005). Language learners’ motivational profiles and their motivate learning behaviour. Language Learning 55: 613–59.
DeKeyser, Robert. (2000). The robustness of critical period effects in second language acquisition. Studies in Second Language Acquisition 22: 499-533.
Dornyei, Zoltán (2005). The Psychology of the Language learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Dörnyei, Zoltán (2006). Individual differences in second language acquisition. AILA Review 19 (2006), 42-68.
Dörnyei, Zoltán & Csizer, Kata. (1998). Ten commandments for motivating language learners. Language Teaching Research 2: 203-229.
Gan, Zhengdong., Humphreys, Gillian and Hamp-Lyons, Liz(2004). Understanding successful and unsuccessful EFL students in Chinese universities. The Modern Language Journal 88, 229-244.
Horwitz, Elaine. (2001). Language anxiety and achievement. Annual Review of Applied Linguistics 21, 112-126.
Johnson, Janice, Prior, Suzanne, & Artuso, Mariangela. (2000). Field dependence as a factor in second language communicative production. Language Learning 50, 529-567
Lundberg, Ingvar. "Second language learning and reading with the additional load of dyslexia." Annals of Dyslexia 52.1 (2002): 165-187.
Macaro, Ernesto (2006). Strategies for language Learning and for language use: revising the theoretical framework. Modern Language Journal 90, 320–37.
Miller-Guron, Louise, and Ingvar Lundberg (2000). Dyslexia and second language reading: A second bite at the apple?. Reading and Writing 12, 41-61.
Ortega, Lourdes (2009) Understanding Second Language Acquisition London: Hodder Education
Robinson, Peter (2005). Aptitude and second language acquisition. Annual Review of Applied Linguistics 25, 46-75.
Pavlenko, Aneta et al. (Eds.). (2001). Multilingualism, second language learning, and gender (Vol. 6). Walter de Gruyter.
Tseng, Wen-ta, Zoltán Dörnyei, & Norbert Schmitt (2006). A new approach to assessing strategic learning: the case for self-regulation in vocabulary acquisition. Applied Linguistics 27: 78–102.
Verhoeven, Ludo & Anne.Vermeer. (2002). Communicative competence and personality dimensions in first and second language learners. Applied Psycholinguistics 23, 361–74.