Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 1 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
Prerequisits
Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Descriptiva Anglesa i Introducció a la Lingüística es donen per suposats, i no es tornaran a explicar.
S'entén que l'estudiantat té el nivell C1 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
Objectius
En aquesta assignatura s’introdueixen alguns dels components de la llengua (anglesa): morfologia, semàntica, pragmàtica i lexicologia.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
Continguts
UNITAT 1. Introducció: Components de la gramàtica (lexicó, fonètica i fonologia, morfologia, sintaxi, semàntica i pragmàtica)
UNITAT 2. Morfologia: Els processos que caracteritzen els principals paradigmes de l’anglès. Propietats formals i categorització
UNITAT 3. Lexicologia: Estudi del lèxic de l’anglès. Processos que el caracteritzen
UNITAT 4. Semàntica: Estudi del significat de les paraules i de les oracions. Ambigüitat lèxica i sintàctica
UNITAT 5. Pragmàtica: Ús de la llengua i de les estructures gramaticals en diferents contextos
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
1) Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.
2) No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
3) Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.
4) Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
5) Incloure temàtica de gènere a les unitats següents: morfologia i pragmàtica.
6) Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.
7) Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
Metodologia
La metodologia docent es basa en:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 35 | 1,4 | 8 |
Realització d'exercicis pràctics | 15 | 0,6 | 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Assignments individuals | 15 | 0,6 | 3, 8, 9 |
Exercicis a l'aula i discussions en grup | 10 | 0,4 | 2, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 25 | 1 | 8, 9 |
Realització d'exercicis | 25 | 1 | 3, 8, 9 |
Avaluació
La nota final es calcularà de la manera següent:
S’ha de tenir en compte el següent:
1) Els dos exàmens i els assignments són OBLIGATORIS, així com el 80% dels deures i dels exercicis fets a l’aula.
2) La nota mínima per fer mitjana en els assignments i en els exàmens és 4.
3) El lliurament de 30% de les tasques d'avaluació (treball/exercici/examen) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.
4) El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 15% de la nota en totes les tasques.
5) MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: in-class assignments i presentació oral.
Calendari aproximat d'avaluació
Examen parcial: mitjans de novembre
Examen final: última setmana de curs
Activitat escrita: mitjans de desembre
Activitat oral: durant tot el semestre
Activitats a classe: després de cada unitat
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat escrita | 12% | 8,5 | 0,34 | 3, 8, 9 |
Activitat oral | 12% | 8,5 | 0,34 | 3, 8, 9 |
Activitats a classe | 6% | 4 | 0,16 | 2, 8 |
Examen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 |
Examen parcial | 30% | 2 | 0,08 | 4, 5, 8 |
Bibliografia
Aitchison, Jean. 1994. Words in the Mind: An Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell.
Ariel, Mira. 2010. Defining Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.
Aronoff, Mark. 1994. Morphology by Itself. Cambridge, Mass.: The MIT Press.
Bybee, Joan L. 1985. Morphology. A Study of the Relation Between Meaning and Form. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Carstairs-McCarthy, Andrew. 2016. An Introduction to English Morphology: Words and their Structures. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Cruse, Alan. 2004. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Cann, Ronnie, Ruth Kempson & Eleni Gregoromichelaki. 2009. Semantics. An Introduction to Meaning in Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Fábregas, Antonio & Sergio Scalise. 2012. Morphology: From Data to Theories. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Hanks, Patrick (ed). 2008. Lexicology. London: Routledge.
Hurford, James R. 2007. Semantics. A Coursebook. Cambridge: Cambridge University Press.
Lipka, Leonhard. 1992. An Outline of English Lexicology. 2nd ed. Tübingen: Niemeyer.
Lyons, John. 1975. Semantics. Cambridge: Cambridge University Press.
Mey, Jacob L. 1993. Pragmatics. An Introduction. Oxford: Blackwell.
Palmer, Frank Robert. 1976. Semantics: A New Outline. Cambridge: Cambridge University Press.
http://webspace.ship.edu/cgboer/morphology.html
http://www.teachit.co.uk/armoore/lang/semantics.htm
http://www.sil.org/linguistics/GlossaryOfLinguisticTerms/WhatIsPragmatics.htm
http://courses.nus.edu.sg/course/elltankw/history/Vocab/A.htm