Logo UAB
2019/2020

Gramàtica Anglesa

Codi: 100225 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OB 2 1
2501902 Estudis d'Anglès i Català OT 3 0
2501902 Estudis d'Anglès i Català OT 4 0
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OT 3 0
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OT 4 0
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol OT 3 0
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol OT 4 0
2501913 Estudis d'Anglès i Francès OT 3 0
2501913 Estudis d'Anglès i Francès OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Hortensia Curell Gotor
Correu electrònic:
Hortensia.Curell@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Ana Fernández Montraveta
Andrea Huerta Bon

Prerequisits

Prerequisits

Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Descriptiva Anglesa i Introducció a la Lingüística es donen per suposats, i no es tornaran a explicar.

S'entén que l'estudiantat té el nivell C1 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.

Objectius

Objectius

En aquesta assignatura s’introdueixen alguns dels components de la llengua (anglesa): morfologia, semàntica, pragmàtica i lexicologia.

En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:

  • Definir els següents components de la llengua (anglesa): morfologia, semàntica, pragmàtica i lexicologia.
  • Reconèixer les unitats bàsiques d’anàlisi d’aquests components.
  • Analitzar la llengua anglesa en funció d’aquests components.

Competències

    Estudis Anglesos
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  2. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
  4. Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la lingüística.
  5. Emetre valoracions crítiques pertinents basades en la comprensió de la informació rellevant sobre temes relacionats amb la lingüística d'interès social, científic o ètic.
  6. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  7. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  8. Identificar i explicar les característiques i els processos morfològics, sintàctics, semàntics i pragmàtics de la llengua anglesa.
  9. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.

Continguts

Continguts

UNITAT 1. Introducció: Components de la gramàtica (lexicó, fonètica i fonologia, morfologia, sintaxi, semàntica i pragmàtica)

UNITAT 2. Morfologia: Els processos que caracteritzen els principals paradigmes de l’anglès. Propietats formals i categorització

UNITAT 3. Lexicologia: Estudi del lèxic de l’anglès. Processos que el caracteritzen

UNITAT 4. Semàntica: Estudi del significat de les paraules i de les oracions. Ambigüitat lèxica i sintàctica

UNITAT 5. Pragmàtica: Ús de la llengua i de les estructures gramaticals en diferents contextos

En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:

1)      Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.

2)      No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.

3)      Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.

4)      Evitar els estereotips de gènere en els exemples.

5)      Incloure temàtica de gènere a les unitats següents: morfologia i pragmàtica.

6)      Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.

7)      Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.

 

Metodologia

Metodologia

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 cr)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr)

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 35 1,4 8
Realització d'exercicis pràctics 15 0,6 8
Tipus: Supervisades      
Assignments individuals 15 0,6 3, 8, 9
Exercicis a l'aula i discussions en grup 10 0,4 2, 8
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 25 1 8, 9
Realització d'exercicis 25 1 3, 8, 9

Avaluació

Avaluació

La nota final es calcularà de la manera següent:

  • Examen final: 40%
  • Examen parcial: 30%
  • Activitat oral: 12%
  • Activitat escrita: 12%
  • Activitats a classe: 6%

 

S’ha de tenir en compte el següent:

1)      Els dos exàmens i els assignments són OBLIGATORIS, així com el 80% dels deures i dels exercicis fets a l’aula.

2)      La nota mínima per fer mitjana en els assignments i en els exàmens és 4.

3)      El lliurament de 30% de les tasques d'avaluació (treball/exercici/examen) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.

4)      El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 15% de la nota en totes les tasques.

5)      MOLT IMPORTANT:  El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

 

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

Recuperació

La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:

  • L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
  • L’alumnat haurà d’haver aprovat el 60%de l’avaluació de l’assignatura.
    • La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 6.

 

Activitats avaluatives excloses de la recuperació

Les activitats següents no poden ser recuperades: in-class assignments i presentació oral.

 

Calendari aproximat d'avaluació

Examen parcial: mitjans de novembre

Examen final: última setmana de curs

Activitat escrita: mitjans de desembre

Activitat oral: durant tot el semestre

Activitats a classe: després de cada unitat

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Activitat escrita 12% 8,5 0,34 3, 8, 9
Activitat oral 12% 8,5 0,34 3, 8, 9
Activitats a classe 6% 4 0,16 2, 8
Examen final 40% 2 0,08 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8
Examen parcial 30% 2 0,08 4, 5, 8

Bibliografia

Bibliografia

Aitchison, Jean. 1994. Words in the Mind: An Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell.

Ariel, Mira. 2010. Defining Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.

Aronoff, Mark. 1994. Morphology by Itself. Cambridge, Mass.: The MIT Press.

Bybee, Joan L. 1985. Morphology. A Study of the Relation Between Meaning and Form. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.

Carstairs-McCarthy, Andrew. 2016. An Introduction to English Morphology: Words and their Structures. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Cruse, Alan. 2004. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.

Cann, Ronnie, Ruth Kempson & Eleni Gregoromichelaki. 2009. Semantics. An Introduction to Meaning in Language. Cambridge: Cambridge University Press.

Fábregas, Antonio & Sergio Scalise. 2012. Morphology: From Data to Theories. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Hanks, Patrick (ed). 2008. Lexicology. London: Routledge.

Hurford, James R. 2007. Semantics. A Coursebook. Cambridge: Cambridge University Press.

Lipka, Leonhard. 1992. An Outline of English Lexicology. 2nd ed. Tübingen: Niemeyer.

Lyons, John. 1975. Semantics. Cambridge: Cambridge University Press.

Mey, Jacob L. 1993. Pragmatics. An Introduction. Oxford: Blackwell.

Palmer, Frank Robert. 1976. Semantics: A New Outline. Cambridge: Cambridge University Press.

http://webspace.ship.edu/cgboer/morphology.html

http://www.teachit.co.uk/armoore/lang/semantics.htm

http://www.sil.org/linguistics/GlossaryOfLinguisticTerms/WhatIsPragmatics.htm

http://courses.nus.edu.sg/course/elltankw/history/Vocab/A.htm