Logo UAB
2019/2020

Sintaxi Anglesa

Codi: 100223 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OB 2 2
2501902 Estudis d'Anglès i Català OB 3 2
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OB 3 2
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol OB 3 2
2501913 Estudis d'Anglès i Francès OB 3 2

Professor/a de contacte

Nom:
Susagna Tubau Muntaña
Correu electrònic:
Susagna.Tubau@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Mireia Llinàs Grau
Elisabet Pladevall Ballester

Prerequisits

Cal un nivell inicial d’anglès entre C1 (advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l'estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta;  resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.

Es donen per suposades les nocions de gramàtica anglesa tractades a l’assignatura Gramàtica Descriptiva (100257) de primer curs.

Objectius

- Reconèixer les diferents categories gramaticals i els seus trets.

- Saber analitzar l'estructura de les oracions simples en anglès.

- Indentificar constituents nuls i operacions de moviment.

- Valorar amb arguments sintàctics diferents propostes d'anàlisi.

Competències

    Estudis Anglesos
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els constituents estructurals de l'oració en anglès, a més de conèixer les correspondències lèxiques amb els diferents constituents.
  2. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  4. Aplicar els fonaments conceptuals i teòrics que es requereixen per a dur a terme una anàlisi sintàctica explicativa de l'oració.
  5. Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
  6. Emetre valoracions crítiques pertinents basades en la comprensió de la informació rellevant sobre temes relacionats amb la lingüística d'interès social, científic o ètic.
  7. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  8. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  9. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.
  10. Utilitzar els arguments sintàctics més importants per distingir els diferents constituents de l'oració anglesa, i aplicar-los a altres branques de la lingüística com la fonologia, la morfologia i la semàntica.

Continguts

UNITAT 1. Objectius, assumpcions i conceptes introductoris

UNITAT 2. Trets morfosintàctics

UNITAT 3. Constituents, rols temàtics i representació de l'estructura sintagmàtica

UNITAT 4. Les categories funcionals: I-TP

Metodologia

Activitats dirigides:

Classes magistrals amb suport TIC i debat en grup.

 

Activitats supervisades:

Realització d’exercicis i treballs.

Tutories de suport per a la realització d’exercicis i treballs.

 

Activitats autònomes:

Lectures de manuals, llibres de text i dossiers.

Realització d’esquemes i resums d’apunts i textos.

Exercicis pràctics, individuals i en grup.

Treballs,  individuals i en grup.

Ús del Campus Virtual (entorn Moodle).

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals i debat en grup 50 2 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Tipus: Supervisades      
Exercicis a l'aula i tutories individuals 25 1 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Lectura, estudi, realització d'exercicis i treballs i ús del Moodle 50 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Avaluació

AVALUACIó

L'avaluació d'aquesta assignatura consta de tres parts: dues proves (Examen parcial 1, 35%, i Examen parcial 2, 40%), dos treballs (Assignment 1 i Assignment 2, 10% cadascun) i exercicis d'autocorrecció (5%).


Per tal que un estudiant pugui ser considerat No avaluable només pot haver fet, com a màxim, un Assignment i un Parcial.

 

RECUPERACIÓ

Tenen dret a recuperar els estudiants amb una nota final de 3,5/10 com a mínim que hagin completat íntegrament l’avaluació (això inclou els exercicis pràctics!) i que hagin aprovat un mínim d'un 45% del curs. Per la nota final es compten tots els ítems avaluables segons els percentages especificats en aquest apartat.

La prova de recuperació serà un examen de síntesi escrit, en l’horari fixat per la Facultat, que sintetitzi els continguts de l’assignatura. La nota de la recuperació mai serà més alta que un 5. En cap cas es recuperaran exercicis específics (excepte en el cas d'estudiants que tinguin un NP justificat per malaltia o per causes majors). No es pot recuperar per pujar nota.

 

PROCEDIMENT DE REVISIÓ DE LES QUALIFICACIONS

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

ACTIVITATS AVALUATIVES EXCLOSES DE LA RECUPERACIÓ


Les activitats següents no poden ser recuperades:

-Assignment 1

-Assignment 2

-Exercicis d'auto-correcció

MOLT IMPORTANT: El plagi totaliparcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a re-avaluació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ESPRESENTA COM A PROPI),i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assignment 1 (principis de març) 10% 3 0,12 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Assignment 2 (principis de maig) 10% 3 0,12 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Examen parcial 1 (principis d'abril) 35% 7 0,28 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Examen parcial 2 (finals de maig) 40% 7 0,28 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Exercicis pràctics (durant el curs) 5% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10

Bibliografia

Aarts, Bas. 1997. English Syntax and Argumentation. London: MacMillan.

Adger, David. 2003. Core Syntax. A Minimalist Approach. Oxford: Oxford University Press.

Carnie, Andrew. 2011. Modern Syntax: A Coursebook. New York: Cambridge University Press.

Haegeman, Liliane. 1991. Introduction to Government  and Binding Theory. Oxford: Blackwell.

Haegeman , Liliane i Jacqueline Guéron. 1999. English Grammar. A Generative Perspective. Oxford: Blackwell.

Haegeman, Liliane. 2005. Thinking Syntactically. Oxford: Blackwell.

Llinàs, Mireia, Capdevila, Montserrat, Dominguez, Joaquín, Moyer, Melissa, Pladevall, Elisabet, i Susagna Tubau. 2014. [SECOND EDITION]. Basic concepts for the analysis of English sentences. Bellaterra: Servei de Publicacions.

Newson, Mark, Hordós, Marianna, Pap, Dániel, Szécsényi, Krisztina, Tóth, Gabriella, i Veronika Vincze. 2006. Basic English Syntax with Exercises. http://mek.oszk.hu/05400/05476/05476.pdf

Radford, Andrew. 2016. Analysing English Sentences, Cambridge University Press.

Roberts, Ian. 1997. Comparative Syntax. London: Arnold.