Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OB | 2 | 2 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 | 2 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 | 2 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 | 2 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 2 |
Cal un nivell inicial d’anglès entre C1 (advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l'estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Es donen per suposades les nocions de gramàtica anglesa tractades a l’assignatura Gramàtica Descriptiva (100257) de primer curs.
- Reconèixer les diferents categories gramaticals i els seus trets.
- Saber analitzar l'estructura de les oracions simples en anglès.
- Indentificar constituents nuls i operacions de moviment.
- Valorar amb arguments sintàctics diferents propostes d'anàlisi.
UNITAT 1. Objectius, assumpcions i conceptes introductoris
UNITAT 2. Trets morfosintàctics
UNITAT 3. Constituents, rols temàtics i representació de l'estructura sintagmàtica
UNITAT 4. Les categories funcionals: I-TP
Activitats dirigides:
Classes magistrals amb suport TIC i debat en grup.
Activitats supervisades:
Realització d’exercicis i treballs.
Tutories de suport per a la realització d’exercicis i treballs.
Activitats autònomes:
Lectures de manuals, llibres de text i dossiers.
Realització d’esquemes i resums d’apunts i textos.
Exercicis pràctics, individuals i en grup.
Treballs, individuals i en grup.
Ús del Campus Virtual (entorn Moodle).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i debat en grup | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis a l'aula i tutories individuals | 25 | 1 | 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, estudi, realització d'exercicis i treballs i ús del Moodle | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
AVALUACIó
L'avaluació d'aquesta assignatura consta de tres parts: dues proves (Examen parcial 1, 35%, i Examen parcial 2, 40%), dos treballs (Assignment 1 i Assignment 2, 10% cadascun) i exercicis d'autocorrecció (5%).
Per tal que un estudiant pugui ser considerat No avaluable només pot haver fet, com a màxim, un Assignment i un Parcial.
RECUPERACIÓ
Tenen dret a recuperar els estudiants amb una nota final de 3,5/10 com a mínim que hagin completat íntegrament l’avaluació (això inclou els exercicis pràctics!) i que hagin aprovat un mínim d'un 45% del curs. Per la nota final es compten tots els ítems avaluables segons els percentages especificats en aquest apartat.
La prova de recuperació serà un examen de síntesi escrit, en l’horari fixat per la Facultat, que sintetitzi els continguts de l’assignatura. La nota de la recuperació mai serà més alta que un 5. En cap cas es recuperaran exercicis específics (excepte en el cas d'estudiants que tinguin un NP justificat per malaltia o per causes majors). No es pot recuperar per pujar nota.
PROCEDIMENT DE REVISIÓ DE LES QUALIFICACIONS
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
ACTIVITATS AVALUATIVES EXCLOSES DE LA RECUPERACIÓ
Les activitats següents no poden ser recuperades:
-Assignment 1
-Assignment 2
-Exercicis d'auto-correcció
MOLT IMPORTANT: El plagi totaliparcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a re-avaluació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ESPRESENTA COM A PROPI),i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assignment 1 (principis de març) | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Assignment 2 (principis de maig) | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Examen parcial 1 (principis d'abril) | 35% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Examen parcial 2 (finals de maig) | 40% | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exercicis pràctics (durant el curs) | 5% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10 |
Aarts, Bas. 1997. English Syntax and Argumentation. London: MacMillan.
Adger, David. 2003. Core Syntax. A Minimalist Approach. Oxford: Oxford University Press.
Carnie, Andrew. 2011. Modern Syntax: A Coursebook. New York: Cambridge University Press.
Haegeman, Liliane. 1991. Introduction to Government and Binding Theory. Oxford: Blackwell.
Haegeman , Liliane i Jacqueline Guéron. 1999. English Grammar. A Generative Perspective. Oxford: Blackwell.
Haegeman, Liliane. 2005. Thinking Syntactically. Oxford: Blackwell.
Llinàs, Mireia, Capdevila, Montserrat, Dominguez, Joaquín, Moyer, Melissa, Pladevall, Elisabet, i Susagna Tubau. 2014. [SECOND EDITION]. Basic concepts for the analysis of English sentences. Bellaterra: Servei de Publicacions.
Newson, Mark, Hordós, Marianna, Pap, Dániel, Szécsényi, Krisztina, Tóth, Gabriella, i Veronika Vincze. 2006. Basic English Syntax with Exercises. http://mek.oszk.hu/05400/05476/05476.pdf
Radford, Andrew. 2016. Analysing English Sentences, Cambridge University Press.
Roberts, Ian. 1997. Comparative Syntax. London: Arnold.