Logo UAB
2019/2020

Anglès per a finalitats específiques

Codi: 100215 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OT 3 0
2500245 Estudis Anglesos OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Mercè Mur Effing
Correu electrònic:
Merce.Mur@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (proficiency) del  Common European Framework of Reference for Languages.  L’assistència a classe és obligatòria. Si es falta a mes d’un 5% de les classes no es podrà aprovar aquesta assignatura.

Objectius

Aquest curs ofereix una introducció al estudi de l’anglès per a finalitats específiques i de la seva terminologia, utilitzant, entre d’altres, eines de les tecnologies de la informació i les comunicacions (les TIC) pel tractament, anàlisi i transmissió de la informació a classe i fora d’ella.

Al finalitzar el curs, l'estudiant haurà de ser capaç de:

  • descriure i entendre els elements bàsics de l’anglès per a finalitats específiques (AFE).
  • reconèixer les característiques fonamentals de diferents tipus d’AFE.
  • utilitzar eines TIC per l’anàlisi visual, auditiu i textual de diferents tipus d’AFE.
  • sintetitzar informació i comunicar conclusions sobre els temes a debatre a classe.
  • defendre opinions i punts de vista a l’hora de donar presentacions orals.
  • trobar eines creatives per ensenyar l’AFE a alumnes de secundària.

Competències

    Estudis Anglesos
  • Demostrar que es comprèn una àmplia varietat de textos en llengua anglesa, en qualsevol mitjà (oral, imprès, audiovisual), i reconèixer-hi sentits implícits.
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Produir textos en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats, sobre temes complexos, mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.
  • Utilitzar les noves tecnologies per captar i organitzar informació en anglès i en altres llengües, i aplicar-la a la formació pròpia continuada i a la resolució de problemes en l'activitat professional i/o investigadora.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  2. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
  4. Aplicar els coneixements i les competències adquirits a les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la lingüística.
  5. Aplicar la informació en llengua anglesa localitzada a Internet, en bases de dades, etc., als entorns de treball i/o recerca.
  6. Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  7. Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  8. Demostrar un coneixement sòlid dels temes avançats relacionats amb l'estudi de la lingüística.
  9. Dur a terme presentacions orals en un anglès correcte i adequat a una varietat de temes relativament especialitzats en contextos formals acadèmics i professionals.
  10. Entendre i reflexionar sobre textos autèntics en anglès relativament especialitzats en diversos camps acadèmics i professionals.
  11. Entendre material auditiu autèntic en anglès sobre temes relativament especialitzats en diversos camps acadèmics i professionals.
  12. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  13. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  14. Generar noves iniciatives professionals.
  15. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, en bases de dades, etc.
  16. Redactar textos en un anglès correcte i adequat a una varietat de temes relativament especialitzats en contextos formals acadèmics i professionals.

Continguts

  • Introducció a l’estudi de l’AFE (anglès per a finalitats especifiques)
  • Anàlisis de diferents tipus d’AFE.
  • Terminologia, neologismes i estratègies de comunicació.
  • Les tecnologies de la informació i les comunicacions (les TIC)
  • El lloc de l’AFE a l’ensenyament de l’anglès. Exemples pràctics.

Metodologia

La metodologia docent es basa en:

Activitats dirigides (30%, 1.8 cr)

Activitats supervisades (15%, 0.9 cr)

Activitats autònomes (50%, 3 cr)

Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr)

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 25 1 6, 7
Discussió d'exercicis 15 0,6 6
Discussió de textos acadèmics 10 0,4 6, 7
Tipus: Supervisades      
Feedback individualitzat dels exercicis 10 0,4 3, 15
Resolució de dubtes 15 0,6
Tipus: Autònomes      
Estudi 20 0,8 2, 3, 7, 15
Lectura de textos acadèmics 15 0,6 1, 2, 5, 6, 7, 15
Resolució d'exercicis 15 0,6 7, 15

Avaluació

  • 2 treballs – 30%
  • Presentació en grup – 20%
  • Projecte final (presentació oral) – 35%
  • Exercicis a classe, deures  i participació – 15%

 

* Aquesta és una assignatura de avaluació continua. L’assistència a classe és obligatòria. Si es falta a mes d’un 5% de les classes no es podrà aprovar aquesta assignatura.

* Tant els treballs com les presentacions com els exercicis a classe son OBLIGATORIS.

* La nota final de l'assignatura es calcula segons el quadre de l'apartat d'activitats d'avaluació.

* Les dates de realització de les activitats d'avaluació continuada i lliurament de treballs, les dates per la recuperació de les proves no superades, així com les dates de revisió de les qualificacions s'establiran a classe i es publicaran al campus virtual, però poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències.

* Per aprovar l'assignatura, l'alumne haurà de tenir com a mínim un 5. La recuperació sols s'oferirà a aquells estudiants que obtinguin un mínim d'un 3,5 o superior, a qualsevol de les proves. A la recuperació només es podrà obtenir un 5 com a nota màxima.

* Un exercici no entregat o una presentació no donada implica una nota de ‘0’. Si ja s’ha entregat algun exercici per ser avaluat, però desprès es decideix deixar l’assignatura, això vol dir que l’estudiant no podrà optar a un ‘No Avaluable’ com a nota final del curs.

Informació important: Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.

 

Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:

- la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;

- deixar copiar;

- presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup (aplicat a tots els membres, no solament als que no han treballat);

- presentar com a propis materials elaborats per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;

- tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, smart watches, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teorico-pràctiques individuals (exàmens);

- parlar amb companys durant les proves d'avaluació teorico-pràctiques individuals (exàmens);

- copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació teorico-pràctiques (exàmens);

- usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de les proves d'avaluació teorico-pràctiques (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos.

En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensablei sense convalidacions de parts de l'assignatura en cursos posteriors.

Calendari aproximat d’avaluació:

Assignment 1: finals d'octubre

Assignment 2: finals de desembre

Presentació en grup: setembre/ octubre

Projecte final (presentació oral): gener

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Exercicis a classe, deures i participació 15% 2,5 0,1 10, 11, 12, 13, 16
Presentació en grup 20% 7,5 0,3 6, 7, 9
Projecte Final (presentació oral) 35% 10 0,4 3, 6, 7, 14
Treball 2 15% 2,5 0,1 1, 3, 5, 6, 7, 14, 15
Treball en grup 1 15% 2,5 0,1 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 15

Bibliografia

Bhatia, V., P. Sánchez Hernández, P. Pérez-Paredes.2011. Researching Specialized Languages. Amsterdam/Philadelphia : John Benjamins.

Es donaran més referències durant el semestre.