Logo UAB
2019/2020

Adquisició de la llengua anglesa

Codi: 100199 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500245 Estudis Anglesos OT 3 0
2500245 Estudis Anglesos OT 4 0

Professor/a de contacte

Nom:
Mireia Llinàs Grau
Correu electrònic:
Mireia.Llinas@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)
Grup íntegre en anglès:
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

 

El contingut d'aquest curs està directament relacionat amb el que s'aprèn a les assignatures Sintaxi Anglesa i Sintaxi Anglesa Avançada, per tant, haver-les curstat facilitarà el seguiment del curs.

 

S'espera que l'estudiantat tingui un nivell C2 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiantat pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i ser capaços d'utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals.

 

Objectius

L'objectiu d'aquest curs és examinar les característiques de la gramàtica dels aprenents de l'anglès com a primera, segona i tercera llengua. S'hi incorpora també un breu repàs dels  mètodes de recollida de dades d'adquisició. 

 

 

Competències

    Estudis Anglesos
  • Descriure sincrònicament les unitats, les construccions i els fenòmens gramaticals principals de la llengua anglesa.
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Distingir i contrastar els diferents models teòrics i metodològics aplicats a l'estudi de la llengua anglesa, de la seva literatura i de la seva cultura.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Reconstruir i organitzar la informació i els arguments procedents de fonts diverses en llengua anglesa i presentar-los de manera coherent i resumida.
  • Treballar de manera autònoma i responsable en un entorn professional o investigador en llengua anglesa i en altres llengües, per aconseguir els objectius planificats prèviament.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar, interpretar i presentar dades i resultats de la recerca pròpia i aliena sobre la lingüística anglesa sincrònica en anglès acadèmic, per escrit i oralment.
  2. Aplicar a la feina en un entorn en llengua anglesa les metodologies de planificació del treball adquirides.
  3. Aplicar a la recerca en llengua anglesa les metodologies científiques i de planificació del treball adquirides.
  4. Aplicar els coneixements adquirits a la generació de recerca innovadora i competitiva de nivell bàsic.
  5. Argumentar idees i opinions amb precisió en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  6. Comprendre textos avançats, acadèmics o professionals en les llengües pròpies i en les adquirides al grau.
  7. Demostrar un domini dels coneixements avançats i de les metodologies científiques relacionats amb la lingüística, la literatura, la història i la cultura que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
  8. Demostrar un domini dels mètodes propis del treball acadèmic individual que capaciten per cursar educació especialitzada de postgrau en l'àrea d'estudi pròpia o altres de similars.
  9. Expressar-se eficaçment aplicant els procediments argumentatius i textuals en els textos formals i científics.
  10. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  11. Generar noves iniciatives professionals.
  12. Identificar i entendre els factors individuals en l'adquisició de primeres i segones llengües.
  13. Identificar i entendre les teories sobre l'adquisició de primeres i segones llengües.
  14. Localitzar fonts científiques a la biblioteca o a Internet relacionades amb la lingüística anglesa sincrònica.
  15. Relacionar els factors individuals d'aprenentatge amb les teories lingüístiques i psicològiques d'adquisició de primeres i segones llengües.
  16. Sintetitzar adequadament el contingut de les fonts científiques relacionades amb la lingüística anglesa sincrònica.

Continguts

1. Teoria i variació lingüística

2. Recollida de dades d'adquisició de la llengua

3. Adquisició de l'anglès com a primera llengua

4. Adquisició de l'anglès com a segona llengua

5. Adquisició de l'anglès com a tercera llengua

 
 

 

 

 

Metodologia

 La metodologia d'aquesta assignatura es basa en classes magistrals, debats en grup, presentacions d'estudiants, exercicis i tutories individualitzades.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals i pràctiques 50 2 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13
Tipus: Supervisades      
Discussió i comprensió de textos i preguntes en grup a l'aula 25 1 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11
Tipus: Autònomes      
Estudi i revisió de la matèria del curs 50 2 6, 12, 13, 14, 15

Avaluació

Avaluació

  • Aquesta assignatura segueix una avaluació continuada.
  • Haver fet un dels exàmens exlou la possibilitat d'obtenir un 'No avaluable'.
  • Un treball no lliurat o un examen no fet es comptarà com un 0, si no està degudament justificat.

Procediment de revisió d'activitats d'avaluació

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà a l'alumnat (a través del Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

Recuperació

La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant un examen de síntesi amb les següents condicions:

  • Només podran optar a fer l'examen de recuperació aquells estudiants que hagin obtingut un 3,5 (o superior) de nota mitjana de l'assignatura.
  • L'examen de recuperació serà un examen escrit sobre tot el contingut del curs.
  • La nota màxima de la recuperació és un 5. 

Activitats avaluatives excloses de la recuperació

Participació i presentacions a classe, deures

MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a la recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i ésuna ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen parcial I 35% 6 0,24 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16
Examen parcial II 40% 6 0,24 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16
Participació a classe i deures 5% 7 0,28 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Presentacions a classe 20% 6 0,24 1, 5, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 16

Bibliografia

Archibald, John (ed) (2000) Second Language Acquisition and Linguistic Theory,  Oxford: Blackwell.

Cattel, Ray. (2000) Children’s Language: Consensus and Controversy, London: Cassell.

Crain, Stephen. & Diane Lillo-Martin (1999) An Introduction to Linguistic Theory and Language Acquistion, Oxford: Backwell.

Gass, S. & A. Mackey (2011) Data Elicitation for Second and Foreign Language Research, New York: Routledge.

Guasti, Maria Teresa (2002) Language Acquisition. The Growth of Grammar, Cambridge, Mass: MIT Press.

Hawkins, Roger (ed) (2001) Second Language Syntax. A Generative Introduction, Oxford: Blackwell.

Herschensohn, J. (2000) The Second Time Around: Minimalism and Second Language Acquisition, Amsterdam: John Benjamins.

Mackey, A. & S.M. Gass  (2005) Second Language Research. Methodology and Design, London: LAwrence Erlbaum Associates.

Slabakova, Roumiana (2016) Second Language Acquisition, Oxford: O.U.P.

Stillwell Peccei, Jean (2006) Child Language. A Resource Book for Students, London, Routledge.

van Patten, B. & A.G. Benati (2010) Key Terms in Second Language Acquisition, London: Continuum.

White, Lidia (2003) Second language acquisition and Universal Grammar. (2nd edition) Cambridge: CUP.