Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
- Cal haver superat Ús de la Llengua 1 i 2 per a poder completar el curs satisfactòriament.
- Cal un nivell d'anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Aquesta assignatura ofereix un aprofundiment en les àrees de la morfologia, la lexicologia i la semàntica angleses. Es centra en l'anàlisi dels diversos fenòmens morfològics i en l'anàlisi de l'estructura de les paraules derivades i compostes. En segon lloc, presenta l'estructura del lèxic i els models lèxics proposats. I en terce lloc, distingeix entre semàntica lèxica i semàntica oracional i analitza ambues em profunditat.
- Introducció al marc teòric. Morfologia estructuralista vs. generativa.
- Morfologia i anàlisi morfològica. Morfologia flexiva i derivacional.
- La flexió en anglès.
- Processos de formació de paraules. Anàlisi de l'estructura de les paraules derivades i compostes. Tipologia.
- Lexicologia. Accés lèxic i categorització.
- Estructura del lèxic. Classes de paraules. El lexema.
- Processos que caracteritzen el lèxic de l'anglès.
- Semàntica. Semàntica lèxica i semàntica oracional.
- Denotació, referència i connotació. Camps semàntics i relacions semàntiques.
- Ambigüitat semàntica.
La metodologia d'aquesta assignatura es basa en una combinació de classes magistrals, debats en grup, exercicis i tutories individualitzades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TIC | 25 | 1 | 4, 6, 7, 11, 12 |
Exercicis pràctics i debat | 25 | 1 | 3, 4, 5, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis a l'aula i tutories individuals | 25 | 1 | 1, 3, 5, 6, 7, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i estudi, assignments | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Assignment 1: 10%
Assignment 2: 10%
Examen 1: 35%
Examen 2: 35%
Exercicis i activitats: 10%
RECUPERACIÓ
Tenen dret a recuperar els estudiants amb una nota final de 3,5/10 com a mínim que hagin completat íntegrament l'avaluació i que hagin aprovat un mínim d'un 45% del curs. Per la nota final es compten tots els ítems avaluables segons els percentages especificats en aquest apartat. La prova de recuperació serà un examen de síntesi escrit, en l'horari fixat per la Facultat, que sintetitzi els continguts de l'assignatura. La nota de la recuperació mai serà més alta que un 5. En cap cas es recuperaran exercicis específics (excepte en el cas d'estudiants que tinguin un NP justificat per malaltia o per causes majors). No es pot recuperar per pujar nota.
- MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat o de tota l'assignatura si es repeteix el plagi. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per porducció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMNETS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODOFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel.lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originallitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats | 10% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12 |
Assignment 1 | 10% | 5,5 | 0,22 | 2, 3, 5, 8, 11 |
Assignment 2 | 10% | 5,5 | 0,22 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 12 |
Examen 1 | 35% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11 |
Examen 2 | 35% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Adger, David (2003) Core Syntax. A Minimalist Approach. Oxford: Oxford University Press
Aitchison, Jean (2012) Words in the Mind. An Introduction to the Mental Lexicon. 2nd edition. Oxford: Blackwell.
Aronoff, Mark & Kirsten Fudeman (2005) What is morphology? London: Blackwell.
Aronoff, Mark (1994) Morphology by Itself. Cambridge, Mass.: The MIT Press.
Bochner, Harry (1993) Simplicity in Generative Morphology. The Hague: Mouton de Gruyter. Halliday, M., Teubert, X., Yallop, C. & A.
Cermakova, Anna (2000) Lexicology and Corpus Linguistics. An Introduction. London: Continuum.
Frawley, William (2013) Linguistic semantics. London: Routledge.
Geeraerts, Dirk (2010) Theories of Lexical Semantics. Oxford: Oxford University Press.
Haspelmath, Martin & Andrea Sims (2010) Understanding morphology. London: Routledge.
Katamba, Francis (1993) Morphology. London: Macmillan.
Katamba, Francis (2004) Morphology: its Place in the Wider Context. London: Routledge.
Lipka, Leonhard (2002) English lexicology: Lexical Structure, Word Semantics & Word Formation. 2nd edition. Tübingen: Niemeyer.
Loebner, Sebastian (2013) Understanding semantics. London: Routledge.
Spencer, Andrew & Arnold Zwicky (2001) The Handbook of Morphology. London: Blackwell.